۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
افتتاح پایانه مسافربری هوایی و باند جدید فرودگاه کرمان در ۲۲ بهمن
نماینده مردم کرمان و راور خبر داد

افتتاح پایانه مسافربری هوایی و باند جدید فرودگاه کرمان در ۲۲ بهمن

کرمان- نماینده مردم کرمان و راور از افتتاح بزرگترین پروژه پایانه مسافربری هوایی و باند جدید فرودگاه کرمان در ۲۲ بهمن سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در بازدید از پایانه مسافربری و باند جدید در دست احداث فرودگاه کرمان افزود: با پیگیری‌های انجام شده، ساخت فرودگاه بین المللی کرمان بعد از سال‌ها مراحل پایانی را می‌گذراند.

وی ادامه داد: این پایانه با شش هزار ۵۰۰ متر زیربنای مفید از نظر کیفیت ساخت، فضا و رعایت استانداردهای ساخت در شمار فرودگاه‌های ممتاز کشور محسوب می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با احداث باند دوم فرودگاه و ساختمان جدید کرمان به عنوان قطب مسافری هوایی جنوب شرق کشور از ظرفیت خوبی برخوردار می‌شود.

وی اظهار داشت: با پیگیری و اقدامات انجام شده و تلاش‌هایی که در مجموعه وزارت راه و شهرسازی شکل گرفت مراحل پایانی ساخت ساختمان جدید پایانه مسافربری فرودگاه کرمان در حال انجام است و این طرح مهم ۲۲ بهمن به بهره برداری می‌رسد.

پورابراهیمی گفت: یکی از مواردی که طی سال‌های اخیر پیگیری شده موضوع احداث باند جدید فرودگاه کرمان بود که به دلیل استفاده چند دهه از باند فعلی مشکلات متعددی داشت که با توجه به ظرفیت استان و فرودگاه به دلیل اهمیت در منطقه ضرورت ایجاد باند جدید فرودگاه محسوس بود که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده طی چند سال گذشته این مهم محقق شد.

وی ادامه داد: اقدامات نهایی ساخت باند جدید فرودگاه شهر کرمان به طول چهار کیلومتر و با عرض ۶۰ متر مراحل پایانی را می‌گذارند و همزمان با راه اندازی ساختمان جدید پایانه مسافربری فرودگاه کرمان بهره برداری از فاز دوم باند نیز آغاز خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: کرمان جزو معدود فرودگاه‌هایی است که دو باند پروازی دارد و امکان بلند شدن و نشستن هواپیما به طور همزمان دارد که به دلیل شرایط و حجم گسترده ترانزیت هوایی منطقه و شرایط اقلیمی و حوادث طبیعی و نیاز به انجام پروازهای همزمان بسیار ضروری بود.

وی گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای احداث پایانه جدید مسافربری کرمان ۷۰ میلیارد تومان است و ۴۰ میلیارد نیز برای احداث باند جدید نیز در نظر گرفته شده است.

پورابراهیمی بیان کرد: همچنین پیگیری شده حدود یک کیلومتر از باند قبلی فرودگاه کرمان نیز بعد از راه اندازی باند جدید بازسازی شود تا ۲ باند استاندارد مورد استفاده قرار گیرد.

وی از استانداران سابق و مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی و هواپیمایی کشور به دلیل پیگیری‌های انجام شده در راستای احداث ساختمان جدید و باند دوم فرودگاه کرمان تشکر و ابراز امیدواری کرد: این اتفاق مثبت برای کمک به افزایش ظرفیت اقتصادی ترانزیت هوایی استان کرمان و جنوبشرق کشور مؤثر باشد.

کد خبر: ۶۳٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha