۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
برپایی سومین جشنواره مبل و منبت «اشترمل» به صورت مجازی
به مدت ۴۰ روز انجام می‌شود؛

برپایی سومین جشنواره مبل و منبت «اشترمل» به صورت مجازی

همدان - رئیس میراث‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‎دستی شهرستان تویسرکان گفت: سومین جشنواره مبل و منبت «اشترمل» به مدت ۴۰ روز به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی میراث‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‎د‎ستی همدان، اسحاق ترکاشوند گفت: سومین جشنواره مبل و منبت روستای «اشترمل» در شهرستان تویسرکان از ابتدای بهمن ماه تا ۱۰ اسفند ماه با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی، دهیاری و شورای اسلامی و مشارکت فعال صنعتگران و هنرمندان روستا برگزار می‌شود.

رئیس میراث‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‎دستی شهرستان تویسرکان گفت: جشنواره مبل و منبت روستای اشترمل در سال‌های اخیر به‌طور منظم برگزار شده و همواره مورد استقبال تولیدکنندگان و خریداران قرار گرفته و بر این اساس تصمیم بر آن شد با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری جشنواره حضوری، جشنواره به‌صورت غیرحضوری برگزار شود.

ترکاشوند گفت: روستای اشترمل با ۱۹‌ نمایشگاه، ۴۹۰ کارگاه و ۷۰۰ نفر شاغل به‌ویژه در سبک خاص و منحصربه‌فرد «گلریز» از قطب‌های مهم منبت شهرستان است که برگزاری جشنواره در سال‌های اخیر رونق چشمگیری در حوزه مبل و منبت در این روستا به‌وجود آورده است.

کد خبر: ۶۳٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha