۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
برداشت خاک رس غیرمجاز از معادن شرق اصفهان/ ۲۰ پروانه بهره‌برداری باطل شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

برداشت خاک رس غیرمجاز از معادن شرق اصفهان/ ۲۰ پروانه بهره‌برداری باطل شد

اصفهان- سرجوقیان، معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: عمده تخلفات برداشت غیرمجاز از معادن استان در زمینه خاک رس برای کوره‌های آجر پزی از شرق اصفهان بوده است.

محمد سرجوقیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به فعالیت یک هزار و ۸۲۰ فقره معدن در اصفهان اظهار داشت: در این استان همه انواع معادن فعالیت دارند.

وی افزود: معادن انواع سنگ‌های تزئینی از جمله مرمریت، تراورتن، گرانیت، مرمر و سنگ چینی و معاون انواع مواد فلزی مانند سنگ آهن، طلا، مس، سرب، روی و منگنز در استان اصفهان فعال است.

معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه معادن برداشت انواع مصالح ساختمانی نیز در این استان وجود دارد، ابراز داشت: در این زمینه معادن شن و ماسه و لاشه ساختمانی در استان بهره برداری می‌شود.

وی همچنین به وجود معادن مواد معدنی غیرفلزی در اصفهان اشاره کرد و گفت: در این زمینه معادن باریت، بنتونیت و ... در این استان وجود دارد.

فعال شدن معادن طلای جدید در دستور کار
سرجوقیان در خصوص معادن طلا در استان اصفهان ابراز داشت: تنها یک معدن طلا در مجتمع طلای موته داریم اما معادن دیگری نیز در شرق اصفهان موجود است که بررسی برای فعال شدن این معادن نیز در دستور کار است.

وی در خصوص نحوه صدور و تمدید پروانه بهره برداری از معادن اضافه کرد: پروانه‌های بهره برداری از معادن پس از دریافت استعلام از محیط زیست و منابع طبیعی صادر می‌شود.

معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: پروانه‌های بهره برداری از معادن چنانچه فعال و دارای عملکرد مناسب باشند تمدید خواهد شد.

ابطال ۲۰ پروانه بهره برداری از معدن 
وی گفت: در صورتی که بهره برداران معادن به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند پروانه باطل شده و معدن مجدداً از طریق برگزاری مزایده عمومی واگذار خواهد شد.

سرجوقیان با بیان اینکه هر ساله در استان اصفهان تعدادی از پروانه‌ها ابطال و معادن مجدد به مزایده گذاشته‌ می‌شوند، اضافه کرد: در سال جاری نیز تاکنون ۲۰ پروانه بهره برداری از معدن ابطال و در مرحله واگذاری مجدد است.

برداشت غیرمجاز از معادن ماسه بادی
وی با بیان اینکه بهره‌برداری از معادن بدون دریافت مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت جرم محسوب می‌شود، ابراز داشت: در این زمینه نیز در استان اصفهان تخلفاتی را داشته‌ایم که با آنها برخورد شده است.

معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه عمده برداشت‌های غیرمجاز از معدن استان در زمینه خاک رس در شرق اصفهان بوده است، ادامه داد: این خاک برای کوره های آجر مورد استفاده قرار گرفته و به صورت شبانه برداشت شده است.

وی گفت: همچنین در این زمینه برداشت‌هایی را نیز در زمینه ماسه بادی داشتیم که متخلفان شناسایی و جریمه شدند.

کد خبر: ۶۳٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha