۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
قفسه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای مملو از کالا است
اطلاعیه اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره ای؛

قفسه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای مملو از کالا است

اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اطلاعیه‌ای تجمع مردم در برخی فروشگاه‌ها را به دلیل خرید اقلام تنظیم بازاری اعلام کرد و اطمینان داد که قفسه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای مملو از کالاهای مختلف است و هیچ مشکلی نیست.

به گزارش بازار، اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این اطلاعیه اعلام کرد: پیرو انتشار برخی تصاویر و ویدئوهای مربوط به تجمع مردم در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای عضو اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با مضامینی همچون:  فروش فوق العاده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی، بی توجهی فروشگاه‌های زنجیره‌ای به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بازنشر آن در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و انجام تبلیغات منفی با موضوع کمبود کالاهای اساسی در کشور که موجب بروز مشکلاتی در فرایند خدمت رسانی برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شده است موارد زیر جهت استحضار مردم شریف کشور و اصحاب محترم رسانه بیان می‌شود.

۱) فروشگاه‌های زنجیره‌ای از نخستین روزهای بروز ویروس کرونا و حتی پیش از آن که این ویروس فراگیر شود، نسبت به اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از انتشار آن و حفظ سلامت مشتریان خود اقدام نموده و در این رهگذر با هماهنگی با نهادهای مسئول و رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی و نیز نظافت مستمر شعب فروشگاهی، ضدعفونی کردن فروشگاه ها، الزام کارکنان به استفاده از دستکش، ماسک و سایر روش‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نسبت به اندازه گیری دمای بدن مراجعین و اقناع مراجعین جهت رعایت پروتکل‌ها تلاش‌های چشمگیری به کار برده اند. دقت و توجه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی تا بدانجا بوده است که بارها موجب رضایت سازمان‌های ذیربط از یک طرف و اعتراض برخی از مراجعین مبنی بر سخت گیری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شده است.

۲) فروشگاه‌های زنجیره‌ای عضو این اتحادیه با بکارگیری تمام توان در برهه‌های مختلف، بویژه در ایام شیوع ویروس کرونا، هیچگاه با کمبود اجناس و اقلام مواجه نشده و برخلاف بسیاری از کشورهای جهان، قفسه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور خالی و یا شعبات فروشگاه‌ها مورد هجوم خریداران قرار نگرفت. مدیریت متمرکز، صحیح و به هنگام منجر به اطمینان بخشی به هموطنان و در نتیجه کاهش خرید هیجانی شد.

۳) فروشگاه‌های زنجیره‌ای علاوه بر انجام خدمات همیشگی خود با پذیرش مشارکت در امر توزیع اقلام اساسی موردنیاز مردم در قالب "اقلام تنظیم بازار" کوشیده اند تا ظرفیت‌های خود را در خدمت دولت محترم و شهروندان گرامی به کار گیرند. پذیرش این مشارکت نه تنها موجب فشار مضاعف بر پرسنل فروشگاهی و به خطر افتادن سلامت ایشان شده است بلکه به دلیل تفاوت قیمت میان اقلام تنظیم بازار و قیمت بازار آزاد موجب شده است که هموطنان به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مراجعه نموده و بعضا باعث ایجاد تجمع و تشکیل صف‌های خرید شوند.

۴) تجمع در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز متاسفانه اغلب به دلیل تبلیغات منفی واسطه‌ها و سودجویان در خصوص قیمت کالاهای اساسی و یا سیاه نمایی رسانه‌های معاند مبنی بر کمبود برخی اقلام صورت می‌گیرد و همزمانی آن با محدویت‌های کرونایی، باعث شده است تا چنین تصور شود که فروشگاه‌های زنجیره‌ای با نادیده گرفتن این محدودیت‌ها و دستورالعمل ها، به فروش‌های فوق العاده دست زده و سلامت شهروندان را مورد بی توجهی قرار دارده اند. در حالی که این تجمعات صرفا به دلیل خرید اقلام تنظیم بازار بوده و هیچ گونه ارتباطی با روند معمول خدمت رسانی فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مشتریان همیشگی خود نداشته و ندارد. چرا که قفسه‌های این فروشگاه‌ها مملو از کالاهای مختلف است. پرواضح است که تجمع برای خرید یک قلم کالا در روند فروش طبیعی شعب اختلال و مشکلات دیگری نیز دارد.

۵) اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای و به تبع آن فروشگاه‌های زنجیره‌ای عضو این اتحادیه به پشتوانه شبکه گسترده و کارآمد تامین کنندگان خود و نیز ناوگان توزیع و شعب فروشگاهی خود در تمامی استان‌ها و شهرهای کشور به مردم شریف کشور این اطمینان خاطر را می‌دهد که همچون گذشته که با تلاش‌های شبانه روزی کارکنان خود، اجازه نداده است تهیه اقلام موردنیاز مردم دچار وقفه شود اکنون نیز و با وجود فراگیری ویروس کرونا که ارائه خدمات را با دشواری‌های فراوانی مواجه نموده است تلاش خواهد نمود تا با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی، خدمات همیشگی خود را به مردم و هموطنان به صورت منظم و مستمر تداوم بخشد.

کد خبر: ۶۳٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha