۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
نخستین واحد صنعتی خوراک ماهیان زینتی کشور در قزوین راه‌اندازی می‌شود
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

نخستین واحد صنعتی خوراک ماهیان زینتی کشور در قزوین راه‌اندازی می‌شود

قزوین- مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: نخستین واحد صنعتی تولید خوراک ماهیان زینتی کشور دارای مجوز از سازمان دامپزشکی و صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی تا سال آینده در قزوین احداث و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، ایرج رحمانی با بیان اینکه ظرفیت تولید خوراک این واحد ۳۶۵ تن در سال است، اظهار داشت: ماشین آلات مورد نیاز این واحد از خارج خریداری و وارد شده و ساختمان کارخانه نیز در دست احداث است.

وی با اشاره به تولید و تکثیر حدود ۲۰۰ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در سال،افزود: بخشی از خوراک ماهیان زینتی در کارگاه های زیرپله ای تهیه و تولید و بخش زیادی از آن نیز از خارج کشور وارد می شود بنابراین راه اندازی واحد یاد شده به جلوگیری از خروج ارز از کشور نیز کمک خواهد کرد.

رحمانی اظهار داشت: سرمایه گذار این مجموعه همچنین به دنبال دریافت مجوز تولید داروی ماهیان زینتی از دامپزشکی نیز هست که در این صورت سالانه قادر به تولید ۵۰۰ تن دارو خواهد بود.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: این واحد در کنار واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی به ظرفیت ۳۰ میلیون قطعه در فضایی به وسعت ۴۵ هزار متر مربع در شهرک صنعتی لیا در حال ساخت است.

رحمانی گفت: این واحد پس از راه اندازی بزرگترین مجموعه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی به شکل مسقف و بهداشتی در دنیا خواهد بود.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: این واحد در کنار تولید و تکثیر انواع ماهیان زینتی و همچنین غذا و داروی آنها، به تولید آکواریوم و تجهیزات آن و همچنین گیاهان تزئینی آکواریومی نیز می پردازد و سالانه قادر به تولید ۱.۵ میلیون قطعه از این گیاهان است.

وی یادآور شد: فاز نخست این مجموعه به ظرفیت ۱۰ میلیون قطعه تولید ماهیان زینتی در سال تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد

کد خبر: ۶۳٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha