۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
نقش سیاست‌های تجاری در توزیع ایمن، کارآمد و با کیفیت واکسن کرونا
مشاور امور بین‌الملل سازمان توسعه تجارت ایران مطرح کرد

نقش سیاست‌های تجاری در توزیع ایمن، کارآمد و با کیفیت واکسن کرونا

سیدی، مشاور امور بین‌الملل و توافقنامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: نقش سیاست‌های تجاری در توزیع ایمن، کارآمد و با کیفیت واکسن کووید ۱۹ از سوی سازمان تجارت جهانی(WTO) بررسی و در قالب گزارشی منتشر شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، میرهادی سیدی با بیان این مطلب گفت: دبیرخانه سازمان تجارت جهانی اخیرا برخی از موضوعات اصلی تجارت در خصوص مراحل مختلف تولید و عرضه واکسن بیماری همه‌گیری کووید ۱۹ را در قالب دو نمودار مشخص و بررسی کرده است.

 وی افزود: هدف از این گزارش از سوی سازمان تجارت جهانی کمک به تقویت ارتباط در مورد نقشی است که سیاست‌های تجاری می‌تواند در توزیع ایمن، کارآمد و با کیفیت بالای واکسن در سراسر جهان داشته باشند. 

مشاور امور بین‌الملل و توافقنامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به یافته‌های این گزارش ادامه داد: بررسی‌های گزارش سازمان تجارت جهانی کشورها را به تامل در اثرات قوانین و مقرراتی که می‌توانند در تسهیل دسترسی به واکسن‌ها در سراسر زنجیره ارزش جهانی تاثیر داشته باشند، از جمله تسهیل در حمل و نقل، اقدامات برای کاهش هزینه‌ها، تسهیل انتقال فناوری و همچنین ساده‌سازی و تسریع در تایید مجوز، ارزیابی کیفیت و صدور مجوز رویه‌ها و ...دعوت می‌کند.

سیدی گفت: همچنین در این گزارش بر ضرورت شفافیت در همه مراحل و اهمیت همکاری موثر بین گمرک و سایر مقامات مربوطه تاکید شده است.

گفتنی است، متن کامل این گزارش در ضمیمه آمده است.  دانلود فایل : DS.pdf ( ۶۲۹KB )

کد خبر: ۶۳٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha