۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
تعطیلی ۲۵ واحد صنفی جگر  فروشی/جگرفروشان کم فروشی می کنند
یک مسئول صنفی در گفتگو با بازار خبر داد:

تعطیلی ۲۵ واحد صنفی جگر فروشی/جگرفروشان کم فروشی می کنند

رئیس اتحادیه فروشندگان جگر، دل و قلوه با اشاره به رکود اقتصادی کشور از تعطیل شدن ۲۵ واحد صنفی در سالجاری خبرداد.

غلامحسین شیرازی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: میزان درآمد اعضای این صنف به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است زیرا مردم به دلیل گرانی و کاهش قدرت خرید میزان مراجعه به جگرفروشی ها را به حداقل رسانده اند.

وی افزود: کاهش کشتار از یک سو منجر به کمبود جگر در بازار شده و از سوی دیگر نوسانات شدید ارزی قیمت دام را افزایش داده و همین عوامل در کنار بالارفتن هزینه های زندگی موجب شده تا درآمد صنف فروشندگان جگر، دل و قلوه به حداقل برسد.

کسی دنبال مجوز نمی آید

رئیس اتحادیه فروشندگان جگر،  دل و قلوه تصریح کرد: تا پیش از این ۵۰۰ واحد صنفی فعال دارای پروانه کسب داشتیم که به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی ۲۵ واحد در سال ۹۸ تعطیل شدند.

شیرازی خاطرنشان کرد: ۵۰۰ واحد صنفی بدون مجوز داشتیم که در حال طی کردن مراحل برای اخذ مجوز بودند اما با  افزایش رکود اقتصادی این متقاضیان پرونده های خود را ناقص رها کرده و مراحل اخذ مجوز را طی نکردند.

جگر فروش های بی انصاف

وی درباره قیمت هر سیخ جگر گفت: برای سال جاری قیمت هر سیخ جگر گوسفندی با وزن ۲۵ گرم ۵ هزار تومان و نرخ هر سیخ جگر گاوی با وزن ۲۰ گرم ۴ هزار تومان تعیین شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان جگر، دل و قلوه افزود: متاسفانه در بسیاری از موارد صاحبان صنوف کم فروشی می کنند و ما نمی توانیم این سوءاستفاده ها را تکذیب کنیم.

شیرازی ادامه داد: برخی فعالان صنف جگر، دل و قلوه همانند سایر صنوف از فرصتهای پیش  آمده برای کسب منابع مالی بیشتر سوء استفاده می کنند.

دریافت حق سرویس غیرقانونی است

رئیس اتحادیه فروشندگان جگر، دل و قلوه درباره دریافت حق سرویس از سوی اعضای این صنف گفت: براساس قانون دریافت حق سرویس از سوی اعضای این صنف غیرقانونی است.

شیرازی تصریح کرد: فعالان در عرصه فروش جگر، دل و قلوه می توانند هزینه سبزی، لیمو و... و. را دریافت کنند اما نباید باید فروش جگر از مشتریان حق سرویس بگیرند.

کد خبر: ۶٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha