۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
۶۸۰۰ فرصت شغلی در روستاهای خراسان جنوبی ایجاد شد/انحراف ۲۹ طرح اشتغال
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی:

۶۸۰۰ فرصت شغلی در روستاهای خراسان جنوبی ایجاد شد/انحراف ۲۹ طرح اشتغال

بیرجند- اکبری راد، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی از رصد طرح های اشتغالزایی روستایی و عشایری استان خبر داد و گفت: تا کنون ۶ هزار و ۸۰۲ فرصت شغلی برای روستائیان و عشایر ایجاد شده است.

علی اکبر اکبری راد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: ایجاد اشتغال پایدار در روستاها از طرح‌های مهم برای مقابله با بیکاری در این مناطق است که نقش مهمی در شکل‌گیری مهاجرت معکوس ایفا می کند.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای ضروری در روستاها ومناطق محروم کشور، با وجود تامین زیرساخت های فراهم شده، ایجاد اشتغال است، ادامه داد: معتقدیم توسعه زیرساخت ها به تنهایی برای روستاها کافی نیست و بایستی با ثروت‌آفرینی، ایجاد کار و تولید مناسب، هم در کنار آن شکل بگیرد.

 وی با اشاره به اینکه طرح پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از ابتدای سال ۹۶ برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و مناطق محروم استان خراسان جنوبی به اجرا در آمده است،  اظهار داشت: این تسهیلات نقش موثری در رفع معضل بیکاری در روستاها و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را در پی داشته است.

 اکبری راد با اشاره به اینکه در این استان در راستای اجرای این طرح ۶ هزار و ۸۰۰ شغل پایدار در بخشهای کشاورزی صنایع معادن خدمات گردشگری صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی صنایع چوبی و غیره ایجاد شده است ، عنوان کرد:  نظارت بر طرح‌های بهره مند شده از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ضرورت دارد که در این راستا کمیته های شهرستانی و استانی با رصد مستمر و مداوم تسهیلات پرداخت شده از انحراف این طرح ها جلوگیری می‌کنند.

  رئیس کمیته نظارت عملیاتی بر برنامه‌های اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری خراسان جنوبی افزود: برای کمیته نظارت بر طرحهای اشتغال روستایی و عشایری در شهرستانها و استان ها اهدافی  تعیین شده که یکی از مهمترین آنها هدایت صحیح منابع مالی اختصاص یافته در راستای توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری استان است.

وی ادامه داد: در این راستا باید تلاش کنیم کمیته های شهرستانی و استانی هدایت صحیح منابع و هزینه کرد آن درمحل خود طرح اجرا و عملیاتی نمایند.

وی بانک‌های عامل پرداخت کننده تسهیلات را بانک توسعه تعاون، پست بانک، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید استان برشمرد و گفت این بانک‌ها دو هزار و ۹۱۹ فقره تسهیلات را پرداخت نموده اند که زمینه اشتغال ۶ هزار و ۸۰۲  نفر در استان را فراهم کرده است.

وی پایش و بررسی مستمر این طرحها را توسط بانک‌های عامل و دستگاه اجرایی تخصصی هریک از طرحها را خواستار شد و گفت: با نظارت مداوم و همکاری وهمدلی اعضای کمیته نظارت برطرحهای اشتغال روستایی و عشایری استان وشهرستان ها میزان انحراف طرحها ۲۹ طرح بوده که در عناوین  در تعهد اشتغال، تسهیلات پرداختی، عدم پوشش‌ بیمه ای، محل اجرای طرح، میزان پیشرفت طرح، عدم اجرا، رسته فعالیت، کارمند بودن،و... انحراف داشته اند.

اکبری راد گفت: این انحراف به یک درصد هم نمی‌رسد و حاکی از تلاش اعضای کمیته های شهرستانی و استانی در نظارت مستمر بر طرحها است.

وی درصد جذب تسهیلات بانکی این طرح را در استان خراسان جنوبی ۱۰۳.۵ درصد اعلام کرد و گفت: این اعتبارات طی پنج مرحله به این استان ابلاغ و براساس قانون مربوط پرداخت شده است.

کد خبر: ۶۳٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha