کارخانه فراوری گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد احداث می‌شود
توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)؛

کارخانه فراوری گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد احداث می‌شود

یاسوج- کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفـت: کارخانه فراوری گیاهان دارویی در گچساران توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال احداث است.

حسین کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار افزود: با همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  کارخانه فراوری گیاهان دارویی در گچساران تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه در زمینه فرآوری گیاهان دارویی کارخانه های خوبی در استان در حال احداث است، گفت: این کارخانه در راستای تولید دمنوش و اسانس تا پایان سال وارد چرخه تولید می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت تولید سالانه کارخانه گیاهان دارویی گچساران را در فاز اول تولید ۱۶۰ تن عنوان کرد.

کلانتری افزود: این کارخانه با زیر بنای چهارهزار و ۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت شش هزار متر مربع ساخته شده است.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم این کارخانه، بیش از دو هزار نفر است، گفت: از محل اعتبارات بنیاد برکت ۳۲ میلیارد تومان و از محل طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری نیز هفت میلیارد تومان تسهیلات به این پروژه اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: این کارخانه ظرفیت فراوری ۵۰۰ تن گیاهان دارویی خشک را دارد و کاربرد این گیاهان در تولید محصولات بهداشتی و دارویی است.

وی افزود: اجرای این طرح موجب افزایش تولید، رونق و اشتغال در روستاهای شهرستان خواهد شد و گیاهان دارویی تولید شده توسط کشاورزان در مناطق سردسیری و گرمسیری استان خریداری و در این کارخانه فراوری می شود که این امر به رونق اقتصاد و اشتغالزایی و افزایش بهره وری گیاهان دارویی در استان کمک می کند.

کد خبر: ۶۳٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha