۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
احداث باغ تولید نهال گواهی شده با ۸۰ رقم درخت در اصفهان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

احداث باغ تولید نهال گواهی شده با ۸۰ رقم درخت در اصفهان

اصفهان- رستمی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به جایگاه استان در تولید نهال گواهی شده و پیوندک‌ها گفت: احداث باغ مادر با بیش از ۸۰ رقم از درختان هسته‌دار و دانه‌دار به عنوان نخستین زنجیره تولید نهال گواهی شده از اتفاق‌های قابل توجه در استان است.

اصغر رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به عرضه نهال های گواهی شده و استاندارد در اصفهان اظهار داشت: لازم است در احداث باغ برای تولید نهال به مسائل فنی و کارشناسی، انتخاب زمین، آب و موقعیت اقلیمی توجه داشت ضمن اینکه انتخاب نهال متناسب با اقلیم منطقه ای و توجه به سلامت درختچه نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تولید نهال شرایط ویژه ای دارد، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ واحد نهالستان مجاز در استان اصفهان است که درختچه های سالم و بااصالت تولید می کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه در استان سالیانه بالغ بر پنج میلیون نهال تولید می‌شود، گفت: نهال های تولیدی علاوه بر مصرف داخلی به سایر نقاط کشور ارسال می شود.

رتبه نخست اصفهان در تولید نهال شناسنامه دار
رستمی اشاره ای هم به رتبه نخست اصفهان در تولید نهال شناسنامه دار داشت و افزود: استان در تولید نهال گواهی شده و پیوندک ها جایگاه مناسبی در کشور دارد لذا احداث باغ مادر با بیش از ۸۰ رقم از درختان هسته دار و دانه دار به عنوان نخستین زنجیره تولید نهال گواهی شده از اتفاق های قابل توجه است.

وی اضافه کرد: کمیته فنی نهال در سازمان جهاد کشاورزی اصفهان، متشکل از کارشناسان خبره بیماری های گیاهی و شرایط نهال ها را رصد می کنند تا پس از احراز سلامت و نظارت های کافی نهال های گواهی شده در اختیار باغداران قرار گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اصفهان با تاکید بر دو نکته مهم در هنگام جابه جایی نهال گفت: لازم است صحت و سلامت و اصالت نهال تایید شده باشد و گواهی های بهداشتی لازم برای انتقال نهال صادر شود که توسط برچسبی که توسط موسسه ثبت و گواهی صادر می‌شود می توان نهال های استاندارد را تشخیص داد.

کد خبر: ۶۳٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha