۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آب و فاضلاب اردبیل
مدیرعامل آبفای اردبیل خبر داد:

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آب و فاضلاب اردبیل

اردبیل- بهنژاد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اردبیل گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آب و فاضلاب استان از محل ماده ۵۶ در نظر گرفته شد.

فرامرز بهنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه با تلاش و پیگیری استاندار اردبیل و موافقت سازمان برنامه و بودجه، ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آب و فاضلاب استان از محل ماده ۵۶ در نظر گرفته شده است اظهار کرد: این مبلغ صرف تکمیل پروژه‌های آبرسانی در شهرهای مختلف به ویژه سه پروژه تصفیه‌خانه نمین، مجتمع آبرسانی و همچنین تصفیه‌خانه اردبیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تخصیص کامل این اعتبارات پروژه‌های متعدد در مناطق استان به ویژه تصفیه‌خانه آب اردبیل و همچنین مجتمع‌های آبرسانی استان تکمیل شده و آماده بهره‌برداری شود.

در شهر اردبیل با بحران آب و فاضلاب روبه‌رو هستیم
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه در شهر اردبیل با بحران آب و همچنین فاضلاب روبه‌رو هستیم، گفت: ‌در همین راستا طرح تأمین آب به عنوان یک پروژه ملی با همکاری آب منطقه‌ای در حال اجرا است.

بهنژاد افزود: با در نظر گرفتن افزایش جمعیت در اردبیل، در یک افق ۱۵ ساله این مجموعه به عنوان مدل دوم تصفیه‌خانه اردبیل اجرایی خواهد شد که منابع مورد نیاز برای آن، تأمین شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از یک‌هزار و ۶۹۶ روستای استان، ۹۹۱ روستا تحت پوشش آب و فاضلاب هستند که ۸۰ درصد جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

۲۶ شهر استان تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب هستند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اردبیل اظهار کرد: تمامی ۲۶ شهر استان تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب هستند.

 بهنژاد حجم تولید آب را در مناطق شهری ۸۳ میلیون متر مکعب و در روستاها ۲۹ میلیون متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۸۶ چاه در مناطق شهری و ۲۷۷ چاه در مناطق روستایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی حجم مخازن آب در مناطق شهری را ۲۴۳ هزار متر مکعب اعلام کرد و گفت:‌ این حجم در مناطق روستایی به ۱۰۸ هزار متر مکعب است.

احداث تصفیه‌خانه آب شهر اردبیل با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اردبیل به فعالیت هشت باب تصفیه‌خانه در مناطق شهری و هفت باب تصفیه‌خانه در مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: ظرفیت اسمی این تصفیه‌خانه‌ها بیش از ۲۵ هزار متر مکعب است.

بهنژاد در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌های شرکت آب و فاضلاب استان، احداث تصفیه‌خانه آب شهر اردبیل است که با انتخاب پیمانکار و تأمین اعتبار به ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶، اجرای این پروژه به همراه خط انتقال شروع شده است.

وی از بازنگری در تصفیه‌خانه خلخال و گرمی و تأمین اعتبار برای ارتقا این مجموعه‌ها خبر داد و اظهار کرد: برای تصفیه‌خانه فاضلاب نیر، سرعین و کوثر نیز برنامه‌ای در دستور کار است که با انتخاب پیمانکار این کار در مرحله انجام است.

تکمیل و راه اندازی سه مجتمع آبرسانی روستایی تا پایان شهریورماه سال آینده
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اردبیل در مورد تصفیه‌خانه پارس‌آباد نیز تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری ۴۳ میلیارد تومانی و انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی شروع شده و تصفیه‌خانه فاضلاب بیله‌سوار نیز به مراحل نهایی رسیده است.

بهنژاد خاطر نشان کرد: تا پایان شهریور سال آینده سه مجتمع آبرسانی روستایی و همچنین سه تصفیه‌خانه فاضلاب در مناطق مختلف استان تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.

وی به احداث ۱۵ مجتمع‌ آبرسانی در استان اشاره کرد و گفت: از محل ماده ۵۶ با ۱۶۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار از سوی بانک‌ها، احداث این مجموعه‌ها شتاب گرفته است.

احداث مجتمع آبرسانی تازه‌کند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اردبیل به احداث مجتمع آبرسانی تازه‌کند با ردیف اعتباری مناسب و پوشش ۲۰۰ روستا اشاره کرد و افزود: در شهر اردبیل مجتمع آبرسانی روستایی کوثر تا پایان امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد که در مجموع ۵۸ روستای اردبیل، نیر و سرعین را شامل می‌شود.

بهنژاد در ادامه اضافه کرد: به رغم تأخیر در توسعه تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل، ما با قوت این پروژه را به پیش می‌بریم و امیدواریم برای رهایی از بحران کم آبی به ویژه در فصل تابستان، در یک افق ۱۵ ساله، منابع آب مورد نیاز در این مجموعه در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: ما با کسری ۲۵۰ لیتر در ثانیه آب در تصفیه‌خانه اردبیل روبه‌رو هستیم که قرار است با احداث مدل دوم، این نقیصه برطرف و کسری منابع آب در اردبیل رفع شود.

کد خبر: ۶۳٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha