۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
نبود شفافیت در بیمه‌ها باعث کاهش کیفیت خدمات و انحصارطلبی آنها شده است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

نبود شفافیت در بیمه‌ها باعث کاهش کیفیت خدمات و انحصارطلبی آنها شده است

لطفی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، از نبود متولی برای پاسخگو کردن بیمه‌ها به عنوان یک خلاء قانونی یاد کرد و افزود: نبود شفافیت در این مجموعه‌ها به کاهش کیفیت خدمات و انحصارطلبی آنها منتهی شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در بیان علل ضعف مدیریت در صندوق بازنشستگی، شستا و بیمه‌ها، گفت: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد پاسخگو نبودن دستگاه‌ها در برابر ارباب رجوع است، کما اینکه اغلب دستگاه‌های عمومی از جمله سازمان تامین اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری‌ها که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، پاسخگو نیستند و آمار و اطلاعات دقیقی هم از عملکرد خود ارائه نمی‌دهند.

مردم باید از محل هزینه‌کرد بیمه‌ها اطلاع داشته باشند
نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته در این مورد که  به ارباب رجوع اجازه داده نشده است که از مسئولان سازمان‌ها مطالبه‌گری کند و دستگاه‌ها گزارشی از نحوه عملکرد خود به آنها ارائه دهند یک خلاء قانونی وجود دارد، چرا که ارباب رجوع این حق را دارد از نحوه هزینه‌کرد مبالغی که بابت حق بیمه پرداخت می‌کند، مطلع شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه افراد برای دریافت خدمات از دستگاه‌های مختلف مالیات یا حق بیمه پرداخت می‌کنند اما این مجوز را ندارند که پیرامون محل هزینه‌کرد مبالغ زیادی که پرداخت کرده بودند از مسئولان سازمان مربوطه سوال کنند.

لطفی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مشخص نیست که دستگاه‌های مختلف اعم از دولتی و سایر نهادهای عمومی در ازای مبالغی که از مراجعان دریافت می‌کنند چه خدماتی به آنها ارائه می‌دهند و عدم مطالبه‌گری مردم هم بر این معضل دامن می‌زند.

ناکارآمدی بیمه‌ها به ضعف موجود در قوانین تامین اجتماعی برمی‌گردد
وی افزود: وجود این مشکل به ضعف موجود در قوانین تامین اجتماعی، بازنشستگان و بیمه‌ها برمی‌گردد چرا که در این قانون به این نکته اشاره نشده است که سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی و بیمه‌ها باید به افرادی که در این بخش‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، پاسخگو باشند، همچنین دستگاه متولی هم که باید از آن‌ها در این زمینه گزارش دریافت کند، مشخص نشده است و نتیجه این مشکل ارائه خدمات بدون کیفیت و انحصارطلبی این مجموعه‌ها است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با انتقاد از نحوه ارائه خدمات بیمه‌ها به بیمه‌شدگان، یادآور شد: هم‌اکنون اکثر بیمه‌ها به رغم اینکه در طول سال مبالغ زیادی از بیمه‌شدگان دریافت می‌کنند اما در زمان ارائه خدمات، حاضر به پرداخت کامل مبالغی که متعهد شده بودند، نیستند و دریافت‌کنندگان خدمات در این زمینه با موانع متعددی مواجه می‌شوند.

کد خبر: ۶۳٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha