۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
تلگرام پریمیوم با قابلیت گپ صوتی گروهی همراه خواهد شد
کدام بخش های تلگرام پولی شد؟

تلگرام پریمیوم با قابلیت گپ صوتی گروهی همراه خواهد شد

پیام رسان محبوب تلگرام از مرز ۵۰۰ میلیون کاربر گذشت، اما افزایش کاربران و به روز رسانی های اخیر تلگرام را با مشکلات مالی مواجه کرده است و همین موضوع منجر به پریمیوم سازی بخش های تجاری شد. البته لازم به ذکر است که قابلیت عادی تلگرام برای کاربران عادی رایگان باقی خواهد ماند.

سیران خانعلی زاده؛ بازار: تلگرام که یک پیام رسان متن باز چند سکویی مبتنی بر رایانش ابری است به عنوان یکی از فعال ترین و مطلوب ترین  ابزار ارتباطی در سراسر دنیا شناخته شده است؛ اخیرا  این نرم افزار رکورد  ۵۰۰ میلیون کاربر را شکست و همین موضوع بر محبوبیت هرچه بیشتر آن دامن زد؛ اما با وجود تمامی پیشرفت های جدید، این شرکت با مشکل مالی جدی مواجه شده است که بسیاری از برنامه ها را تحت تاثیر قرار داده است. اما پاول دوروف بنیانگذار این پیام رسان محبوب به تصمیمات آینده بسیار خوشبین است و در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که تغییرات چشمگیری در راه هستند، به یقین نسخه آینده تلگرام رایگان نخواهد بود اما آپشن های جالبی همانند گپ های صوتی گروهی، لذت استفاده از تلگرام را دوچندان خواهد کرد.

هزینه های تلگرام چگونه تامین می شود؟

به گفته دوروف، تا به اکنون  بخش عمده هزینه های تلگرام از حساب شخصی وی پرداخت شده اند؛ اما با توجه به افزایش استقبال ها از این پیام رسان امن و افزایش کاربران، قطعا سرمایه گذاری قابل توجه ای لازم خواهد بود. وی در ادامه افزود:به روز رسانی های همیشگی تلگرام نیازمند بودجه کلان می باشد و در صورتی که بخواهیم  روند به روز رسانی همیشگی  باشد، لازم است از خود برنامه درآمد زایی ایجاد شود و یا در نهایت به عنوان گزینه آخر شرکت را به شخص ثالث واگذار نماییم. دوروف تاکید کرد، که  فعلا گزینه دوم را از دستور کار خود خارج کرده ایم و در حال حاضر بر روی ایجاد درآمد زایی از کل تلگرام یا بخش هایی از آن متمرکز هستیم. بنیانگذار تلگرام به فعالیت  و سابقه هشت ساله این پیام رسان اشاره کرد و افزود: ما راه طولانی را تا به اینجا طی کرده ایم و بسیاری از ویژگی هایی اولیه حذف و یا تحول یافته اند. بدون شک تغییرات آتی، آغاز راه خواهند بود و قابلیتهای دیگری نیز  اضافه می شوند و در نهایت کاربران بیشتری به استفاده از آن ترغیب خواهند شد.

کدام بخش های تلگرام  دیگر رایگان نخواهند بود؟

دوروف اعلام کرد که در آینده قابلیت‌های جدیدی برای کاربران تجاری و یا کاربرانی که فعالیت زیادی دارند به این سرویس اضافه می‌شود. برخی از این سرویسها نیاز به منابعی دارند که هزینه آن از کاربران پریمیوم دریافت خواهد شد. اما بخش عمده قابلیت های تلگرام همچنان رایگان باقی می‌ماند و کاربران عادی همچنان و برای همیشه از قابلیتهای تلگرام به شکل رایگان برخوردار خواهند بود. وی تصریح کرد که تمامی بخش های تلگرام مرتبط با چت بدون تبلیغ باقی خواهند ماند  و ارتباطات بین افراد بدون مزاحمت تبلیغات پیش خواهد رفت. وی در پایان اضافه کرد که ما در حال حاضر بر روی کانال های تبلیغاتی تخصصی کار می کنیم و امیدوار هستیم که  بخشی از بودجه مورد نیاز سایر بخش ها را جبران کنند.

قابلیت جدید چت صوتی گروهی چگونه عمل می کند؟

به نظر می رسد که تلگرام بیشتر روی جذابیت فعالیت های گروه تأکید دارد و اکنون با جدید ترین  بروز رسانی، چت های صوتی گروهی را اضافه کرده است. این گپ صوتی گروهی همانند یک اتاق  Discord همیشه روشن خواهد بود و به عنوان گزینه ای پایدار برای گفتگوی زنده با دوستان و یا خانواده عمل می کند. آپشن جدید شرکت کنندهای زیادی  را به صورت همزمان در هر گروه  پشتیبانی خواهد کرد؛ در صورت فعال بودن این گزینه، آیکن گپ گروهی در بالای صفحه ظاهر خواهد شد که به هرکسی اجازه می دهد به صورت آزادانه به مکالمه بپیوندد. چت های صوتی همیشه روشن، پشتیبانی از حافظه SD و موارد دیگر را نیاز خواهد داشت  .طبق گفته این شرکت، گفتگوی صوتی جدید فقط جایگزین تماس صوتی نیست بلکه اهداف مشابهی دیگری را نیز به دنبال خواهد داشت، اکنون Groups می تواند این ویژگی را روشن کرده و صفحه گروه خود را به یک  اتاق گفتگوی صوتی شبیه به ویژگی های Discord App تبدیل کنند. البته لازم به ذکر است که، همانند سایر بخش های تلگرام گپ های صوتی از امنیت کامل برخوردار خواهد بود.

برای فعال کردن، گفتگوی صوتی با رفتن به نمایه یک گروه می توانید یک گپ صوتی برای گروه خود ایجاد کنید  و پس از انجام مراحل  Group’s Profile-> Tap (⋮)->Start Voice Chat. به چت صوتی گروه بپیوندید. اگر به همان گروه باز گردید، می توانید یک نوار ویژه را  در بالا مشاهده کنید که نشان می دهد چه کسی در آن لحظه  در حال صحبت کردن است. تلگرام می گوید که افراد با یک ضامن اختصاصی چت و میکروفون در هر زمان دسترسی خواهند داشت. برای حالت تلگرام دسک تاپ، گفتگوی صوتی دارای  یک میانبر به نام  Push to Talk  خواهد بود؛ حتی وقتی پنجره فعال نیست می توانید کلید SPACEBAR را نگه داشته و مستقیماً وارد فرایند گپ گروهی شوید. در هر صورت، به روز رسانی های آینده بهبودهایی مانند لغو سر و صدا، ویدئو و اشتراک صفحه نمایش را  نیز به همراه خواهند داشت.

کد خبر: ۶۳٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha