۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
واحدهای نانوایی حق تغییر نوع آرد تحویلی را ندارند
رئیس سازمان صمت اردبیل:

واحدهای نانوایی حق تغییر نوع آرد تحویلی را ندارند

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: واحدهای نانوایی در سطح استان اردبیل حق تغییر نوع آرد تحویلی را ندارند و باید در این زمینه مراعات حال مردم را بکنند.

رامین صادقی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: به صورت مرتب فعالیت نانوایی‌ها از سوی تعزیرات، بهداشت و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل و بازرسان مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرد تا جلوی تخلفات احتمالی آنها گرفته شود.

وی تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال بیشترین تخلف نانوایی‌ها مربوط به کیفیت پایین پخت آنها و گلایه‌های مردم از این شرایط پخت بوده که با ارائه برنامه‌های آموزشی به صورت آنلاین و همچنین بسته‌های تقویتی در این زمینه سعی کردیم تا نانوایان را با ارتقا کیفیت پخت نان در سطوح مختلف آشنا کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل یکی از علل پایین بودن کیفیت پخت نان در اردبیل، تغییر وضعیت نوع آرد تحویلی در نانوایی‌ها اعلام کرد و گفت: به هیچ وجه نانوایی‌ها حق تغییر نوع آرد تحویلی را ندارند و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در مراجعات مکرر به نانوایی‌ها این شرایط را رصد کرده و اجازه نمی‌دهند نانوایی آرد تحویلی خود را که اغلب با کیفیت مطلوب است، با آرد دیگری تغییر ندهند.

صادقی افزود: در کنار این موضوع، گران‌فروشی و همچنین کم فروشی نیز در برخی از نانوایی‌های استان مشاهده شده که تذکر لازم و همچنین اخطار و برخورد قانونی با چنین نانوایی‌هایی انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ با تشکیل پرونده ماهانه ۴۰ تا ۵۰ نانوایی‌ در شهر اردبیل به تعزیرات معرفی می‌شوند و با اعمال قانون از سوی تعزیرات رسیدگی و آرای مورد نظر صادر می‌شود.

صادقی اضافه کرد: مردم از طریق سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت و ۱۳۵ تعزیرات اطلاع‌رسانی خود را انجام می‌دهند ولی همچنان انتظار می‌رود با ثبت آمار و اطلاعات دقیق بازرسان ما را در انجام وظیفه خطیر کمک کرده و به نوعی جلوی تخلفات گرفته شود.

وی یکی از مسائل مهم در نانوایی‌ها را رعایت مسائل بهداشتی و استفاده مناسب نانوایان از البسه مورد تاکید اعلام کرد و ادامه داد: در نانوایی‌ها موازین بهداشتی با توجه به شیوع کرونا جدی گرفته شده و ضرورت دارد خود نانوایان و شاگردان آنها به این موضوع توجهی جدی داشته باشند.

کد خبر: ۶۲٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha