۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
۱۹درصد مشترکان برق در آذربایجان‌شرقی مشمول برق امید هستند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی:

۱۹درصد مشترکان برق در آذربایجان‌شرقی مشمول برق امید هستند

تبریز- مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی گفت: حدود ۱۹ درصد مشترکان برق این استان زیر الگوی مصرف بوده و بیشتر از ۱۰۰ کیلوولت مصرف ندارند بر این اساس مشمول طرح برق امید هستند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی، اکبر فرج نیا اظهار کرد: از ۵۴۰ هزار مشترک خانگی این شرکت ۲۷۰هزار مشترک یعنی ۵۴ درصد خوش مصرف، ۱۲۴هزار نفر معادل ۲۳ درصد پرمصرف و بقیه کم مصرف هستند و در واقع قبض آنها بدون هزینه یعنی رایگان و مشمول طرح برق امید خواهد بود. 

وی افزود: اگر مشترکان خوش مصرف نیز کمی ملاحظه کنند و مصرف خود را کاهش دهند آنها نیز به مشترکان کم مصرف ملحق شده و برق رایگان دریافت می کنند در واقع هدف طرح امید هم اصلاح الگوی مصرف است در مقابل مشترکان پرمصرف نیز ۱۰درصد شامل جریمه می شوند. 

فرج نیا ادامه داد: البته پرداخت پاداش کم مصرف ها از اول آبان ماه آغاز شده ولی ۱۰درصد جریمه پرمصرف از اردیبهشت ماه سال اینده اعمال می شود، در واقع اکنون در مرحله آگاه سازی و اطلاع رسانی طرح برق امید هستیم و تشویق مشترکان کم مصرف را در این مرحله پیش انداختیم. 

وی گفت: افزایش تولید و مصرف در بخش مولد و صنعت از دیگر اهداف طرح است اکنون ۳۰درصد مصرف برق در بخش صنعت آذربایجان شرقی است که تلاش می کنیم به ۶۰درصد برسد تا بخش مولد و ارزش افزوده افزایش یابد. 

وی همچنین با اشاره به نتایج برگزاری مانور سراسری برق در آذربایجان شرقی اظهار کرد: ولتاژ برق پنج هزار و ۲۲۷ مشترک در استان ضعیف است که پیش از این ۲هزار و ۷۶۰ مشترک برطرف شده است و در مانور ۲روزه اخیر نیز برق ۷۶۵ مشترک نیز استانداردسازی شد که ۳۵ کیلومتر کابل کشی دربرداشت که با پنج میلیارد تومان افت ولتاژ مشترکان یاد شده برطرف شد. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد که باقی مانده اصلاح افت ولتاژ تا پایان سال به پایان می رسد.

کد خبر: ۶۲٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha