۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
روی خوش بورس به خودرو و پتروشیمی| شاخص کل هنوز وارد مدار صعودی نشده است
بورس در هفته ای که گذشت؛

روی خوش بورس به خودرو و پتروشیمی| شاخص کل هنوز وارد مدار صعودی نشده است

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به به پا خیزی دوباره گروه‌های خودرو و پتروشیمی، توضیحاتی درباره روند معاملات این هفته توضیح داد.

بازار؛ گروه بورس: شاخص کل بازار سرمایه در حالی که بسیاری از مشکلات را در هفته گذشته و دو روز پیش گذراند، این هفته بالاخره چند روز سبز را رقم زد و برای کمی امید به دل سهامداران روی خوش نشان داد. 
محمدمبین شفیعی ناطق، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بازار در رابطه با شرایط این هفته بازار سرمایه اظهار کرد: بازار این هفته  در حالتی به پایان رسید که سهام گروه خودروسازی و قطعات پس از چندین روز استراحت و اصلاح به مدار تقاضا برگشتند و همچنین گروه پالایشی که حواشی زیادی روی صندوق پالایش داشتند و عرضه‌کننده‌های زیادی در آن سهم‌ها حضور داشتند با تقاضا همراه شدند و به مدار رشد برگشتند.
وی ادامه داد: همچنین می‌توان اشاره کرد که گروه‌های کوچک بازار مانند گروه دارویی و بیمه همچنان پرتقاضا دنبال می‌شوند و معامله گران زیادی روی آن‌ها نظر مثبت دارند.

روند بازار در روزهای دوشنبه و سه شنبه چگونه بود؟
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بازار دوشنبه این هفته ارزش معاملات روز 16 مهر را داشت و می‌توانست خطر بیشتر و سقوط بیشتری را تجربه کند و این مقدار از 14 تا 13 پایین‌تر رفته بود که سه شنبه مجددا با تقاضا همراه شد و ارزش معاملات افزایش یافت و در این میان، سه شنبه 800 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار تزریق شد که بعد از چندین روز، علاوه بر ورود پول به بازار نکته مثبتی درباره بورس بود که نشان می‌دهد خریداران به بازار امیدوار شده و وارد بازار شده‌اند.
شفیعی ناطق در رابطه با نحوه معالات در گروه فلزات اساسی گفت: امروز همچنین گروه فلزات اساسی وارد فاز استراحت شدند که بعد از چند روز رشد، در روز سه نبه  معاملات پر عرضه‌ای را دنبال می‌کردند و تقاضای خود را به گروه‌های دیگر مانند گروه‌های خودرو و قطعات شیفت داد.
وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از نمادهای معاملاتی برتر امروز، نماد «شستا» بود، اظهار کرد: که این سهم هم این هفته در حال درجا زدن بود و به نظر می‌رسد مدت‌ها در حال کف سازی است اما به نظر می‌رسد یکی از نمادهایی باشد که برای سرمایه‌گذاری بلندمدت قابل بررسی باشد.
این کارشناس بازار سرمایه در انتها خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود تا زمانی که در مقاومت یک میلیون و 550 هزار واحد قرار داریم، احتیاط سرلوحه معامله‌گران باشد و سرمایه‌گذاران از معاملات هیجانی پرهیز کنند تا زمانی که شاخص کل وارد فاز صعودی شود و سود سهم‌های خود را شدت ببخشد.

کد خبر: ۶۲٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 8
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      0 6
      با سلام من خلاصه بگم هر کس توی ضرر هستین ثعمرا برسی کنید از فردا 99/10/6صبح ساعت 9 صبح برین توی صف خرید با اعتمینان میگم تا 50 درصد صود به راحتی می برین خود دانین
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      6 0
      به داد مردم برسین این پول ها خوردن نداره خدا جای حق نشسته چرا سوژه برای دشمنان درست میکنین این کارها خیانت به اسلام است یک عده از رفتار شما برای ضربه زدن به اسلام استفاده میکنن ان دنیا باید جواب بدین دنیای ما و اخرت خودتون رو اتش زدین خیر نبینین
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      2 0
      تورو خدا دست از سر این بورس بردارید بذارید راه خودشو بره.اینشستا مارو بدبخت کرده۶۵ درصد تو ضررم
    • همتی IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      2 0
      چراخساپا رشد نمی کند ما ۷۵۰تومان خریدکردیم
    • علی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      2 0
      ای وای بیچاره شدم پالایش پول جهیزیه دخترم گزاشتم بورس چون کم بود خواستم بیشتر شه بتونم جهیزیه بخرم همون هم رفت سکته کردم بدادم برسید یاخدا کمکم کنید خجالت زده شدم جلو دختر وخانواده
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      1 0
      این بورس قمار خانه است بورس نیست ...مردم را به قمارخانه کشاند تا اموال مردم را بدزد . ...
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      1 0
      بورس شده قبرستان پول ما بیچاره ها وگناه از خودمونه که به چیزی که آگاهی نداریم ورود میکنیم
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      1 0
      دست بردار هم نیستن ... حقوقیها هر روز از ما نوسان میگیرن و کلی به جیب میزنن ما هم که نمی دونیم واقعا تو کدوم سهم سرمایه گذاری کنیم تا ضررهامون برگرده و هر سهمی هم می خریم از طرف حقوقی ها غافلگیر می شیم جوری که اصلا نمی تونیم حدضرر یا حد سود رو اعمال کنیم