۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
به کارگیری هوش مصنوعی در درمان بیماران کرونایی| مطالعه بر روی ۲۰۰ داوطلب در روسیه و قزاقستان
یک رسانه روسی بررسی کرد

به کارگیری هوش مصنوعی در درمان بیماران کرونایی| مطالعه بر روی ۲۰۰ داوطلب در روسیه و قزاقستان

روسیه و قزاقستان پروژه مشترکی را از طریق هوش مصنوعی در جهت پیشگیری و درمان فیبروز ریوی، عارضه ناشی از ابتلا به کووید_۱۹ که منجر به نارسایی تنفسی می شود، راه اندازی کرده اند.

بازار؛ گروه بین الملل: شرکت های پترواکس و Intellodzhik پروژه مشترکی را برای پیشگیری و درمان فیبروز ریوی، عارضه ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ که منجر به نارسایی تنفسی می شود، با استفاده از داروی Longidaza® ، راه اندازی کرده اند.

اسپوتنیک در گزارشی نوشت: در این فرآیند، از فناوری های هوش مصنوعی برای تعیین درجه آسیب ریه از جمله در بیماران مبتلا شده به کووید_ ۱۹ استفاده می شود. مطالعات  مربوطه در ۱۴ مرکز بالینی در روسیه و قزاقستان با شرکت ۲۰۰ داوطلب در حال انجام است.

در ترکیب Longidaza، آنزیم هیالورونیداز وجود دارد که قادر است اسید هیالورونیک اضافی را از بین ببرد ، از تشکیل بافت فیبری در ریه ها جلوگیری کرده و به بهبود قابل توجه وضعیت عمومی بیماران به ویژه کسانی که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته اند و دارای نارسایی تنفسی هستند، کمک کند.

اسپوتنیک با الکسی فومین ، رئیس بخش توسعه تجارت شرکت  Intellodzhik ، صحبت کرده و از ویژگی های تشخیص ضایعه ریه با کمک هوش مصنوعی، خطاهای احتمالی تشخیص، در دسترس بودن روش و معیارهای انتخاب بیماران برای تحقیق آگاه شد.

چگونگی تشخیص میزان آسیب ریه از طریق هوش مصنوعی
این تحقیق با استفاده از سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی (شبکه های عصبی) در چندین مرحله انجام می شود. ابتدا، بخش های پاتولوژیک (آسیب دیده) انتخاب می شوند (در واقع ، تقسیم هنجار / پاتولوژی) ، سپس بخش های انتخاب شده از آبشار شبکه های عصبی عبور می کنند که هر یک از بخشها  را از لحاظ شکل مشخص آسیب ارزیابی می کنند. هنگامی که تمام بخش ها علامت گذاری می شوند، حجم های متشکل از بخش  محاسبه  شده و ارزیابی کلی از ضایعات ارائه می شود.

میزان احتمال خطا
احتمال خطا عملاً منتفی است، زیرا شرکت Intellodzhik تجربه زیادی در زمینه تولید محصولات با کیفیت بالا دارد ، در روند آموزش سیستم، از داده های دارای برچسب با کیفیت بالا استفاده شد و محصول نهایی با موفقیت در شرایط واقعی آزمایش شد.

مدت زمان تشخیص و دستیابی داده های دقیق
اگر زمان خالص تجزیه و تحلیل در مطالعه را با استفاده از شبکه های عصبیBotkin.Al تخمین بزنیم ، زمان کلی به نوع و مشخصات ادغام انجام شده و همچنین کیفیت مطالعه بستگی داشته و  از دو تا ۵ دقیقه طول می کشد.

آیا این روش در درمانگاه ها، کلینیک ها و  بیمارستان های معمولی قابل دسترسی است یا قیمت ها آنقدر زیاد است که فقط صادر شده یا در برخی از موسسات تحقیقاتی استفاده می شود؟
قیمت تمام محصولات Botkin.AI و نه فقط محصولات  مورد استفاده در پروژه مشترک با پتروواکس ، کاملا مقرون به صرفه است که استفاده موفقیت آمیز از آنها در تعدادی از مناطق فدراسیون روسیه و همچنین در کلینیک های خصوصی این نکنه را ثابت می کند. البته ، یکی از اهداف این شرکت نیز پیاده سازی سیستم خود در همه کشورهای جهان است ، زیرا مشکلات حل شده با کمک Botkin.AI تقریباً در همه کشورهای جهان وجود دارد. از آغاز سال جدید میلادی ، این روش برای کلیه کلینیک های شرکت کننده در پروژه اداره بهداشت مسکو در دسترس خواهد بود.

چه زمانی این روش به عموم مردم معرفی می شود؟
پلتفرم Botkin.AI کاملاً آماده استفاده در راه کمک به رادیولوژیست ها است ، زیرا امروز اولین و تنها مورد تایید شده توسط اداره نظارت های بهداشتی روسیه (روس ازدراو نادزور) به عنوان یک دستگاه پزشکی کلاس ۲b است. شرکت Intellodzhik برای همکاری با مقامات وزارتخانه های  بهداشت منطقه ای برای تجزیه و تحلیل مطالعات انجام شده در همه سازمان های پزشکی منطقه ای یا  کلینیک های خصوصی آماده است.

چگونه افراد برای این مطالعه انتخاب می شوند؟ معیارها و  محدودیت ها چیست؟
تا به امروز، دو گروه از بیماران بالای ۱۸ سال با تغییرات باقی مانده در ریه ها پس از ابتلا به کووید_ ۱۹ در این مطالعه شرکت می کنند. گروه اول شامل بیمارانی است که برای آنها در چارچوب آزمایشات بالینی ، Longidaza® (لیوفیلیزات محلول برای تزریق ، ۳۰۰۰ واحد بین المللی) تجویز شده است. به عنوان یک گروه مقایسه ، گروهی از بیماران تحت نظارت شدید (بدون استفاده از درمان فعال با Longidaza®) انتخاب شده است.

بیمارانی که هر یک از معیارهای زیر را داشتند، توانسته اند در این مطالعه شرکت کنند:

۱. بیماران مبتلا به تغییرات باقی مانده در ریه پس از ابتلا به کووید ۱۹.

۲. تغییرات پسمانده در ریه  حداکثر دو ماه پس از شروع بیماری

۳. درمان کووید- ۱۹ مطابق با استاندارد دستورالعملهای موقت برای معالجه کووید۱۹

۴. سن بیماران بالای ۱۸ سال است

۵. منفی بودن تست کووید ۱۹ حداقل دو بار در نمونه های مجازی تنفسی یا بر اساس نتایج سرولوژی در نمونه های خون

۶. بیماران در چارچوب آزمایشات معمول بالینیی مطابق با UTI ، قبل از ورود به مطالعه ، درمان عضلانی با Longidaza® با دوز ۳۰۰۰ واحد بین المللی ، یک تزریق هر ۵ روز یکبار و در مجموع ۱۵ تزریق یا مشاهده پویا بدون استفاده از درمان فعال را سپری کردند.

۷. بیمار در یک ماه قبل از ویزیت اول در سایر آزمایشات بالینی دارو شرکت نکرده است

۸- بیمار یا سرپرست بیمار موافقت می کند که در آزمایش شرکت کند و فرم رضایت آگاهانه را امضا کند

۹. روشهای برنامه ریزی شده را می فهمد و با آنها موافقت می کند

۱۰. زنانی که توانایی باروری دارند، باید قبول کنند، تا اتمام شرکت در مطالعه حداقل از یک روش پیشگیری از بارداری استفاده کنند.

اگر بیماران حداقل یکی از معیارهای زیر را داشته باشند نمی توان در مطالعه شرکت کرد:

۱. بیماری های شدید زمینه ای، مانند نارسایی شدید قلب (کلاس IV عملکرد قلب) ، بیماری شدید کبدی و کلیوی، آسم برونش شدید، COPD شدید، برونشکتازی، آمفیزم بولوس ریه ها و بیماری های بینابینی ریه، بیماری های عصبی، تومورها و غیره.

۲. بستری بودن طولانی مدت، صرف نظر از علت آن

۳. حساسیت فردی شدید به اجزای سازنده داروی مورد مطالعه

۴. شرایط پاتولوژیک که باعث عدم امکان مشارکت بیمار در مطالعه  می شود(با تصمیم پژوهشگر)

۵- سابقه دارویی که به عقیده  پژوهشگر اجازه ورود بیمار به مطالعه را نمی دهد

۶. یک آنامزیس آلرژیک سنگین ، که طبق گفته پژوهشگر اجازه نمی دهد بیمار در مطالعه شرکت کند

۷. زنان در دوران بارداری و شیردهی و زنانی که قصد بارداری در طول دوره مطالعه را دارند

کد خبر: ۶۲٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha