۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
افزایش ۱۰ درصدی تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی
معاون بهره‌برداری شرکت آب و نیرو خبر داد

افزایش ۱۰ درصدی تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی

حجتی، معاون بهره‌برداری شرکت آب و نیرو، از افزایش ۱۰ درصدی تولید برق نیروگاه‌های برق‌آبی تحت پوشش این شرکت، خبر داد.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، جلال الدین حجتی با اشاره به اینکه شرکت آب نیرو مدیریت ۲۸ درصد نیروگاه‌های کشور را برعهده دارد افزود: حجم آورد سه ماهه نخست سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به مخزن سدهای بزرگ این شرکت ۲.۷ میلیارد مترمکعب بوده است؛ در این میان در دو ماهه اول مهر و آبان بخش عمده‌ای از این آورد در مخازن سدها ذخیره شده و سیلاب‌های آذرماه در مخازن سدها مهار شده است.

وی گفت: در آذرماه با توجه به سرمای زودرس و اعلام نیاز شبکه سراسری به تولید نیروگاه‌های برق‌آبی، تولید نیروگاه‌های شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته و در فصل پاییز مجموع تولید نیروگاه‌های شرکت نزدیک به یک‌هزار و ۱۰۰ گیگاوات ساعت بوده که نقش بسزایی در پایداری شبکه برق کشور ایفا کرده است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و نیرو ادامه داد: از ابتدای مهرماه تعمیرات دوره‌ای واحدهای نیروگاه مطابق با دستورالعمل‌های موجود آغاز شده و از ابتدای دی‌ماه با توجه به شروع فصل سرما و اعمال محدودیت سوخت در نیروگاه‌های حرارتی بخشی عمده‌ای از واحدهای نیروگاه آمادگی تولید داشته و در صورت نیاز شبکه سراسری در مدار تولید قرار خواهند گرفت.

حجتی گفت: از ابتدای سال آبی جاری مدیریت مخازن سدها به گونه‌ای انجام شد تا ضمن کنترل سیلاب‌های فصلی، حجم مناسبی برای مهار سیلاب‌های آتی نیز ایجاد شود به نحوی که حجم خالی مخازن سدهای شرکت به ۲.۶ میلیارد مترمکعب رسیده و حجم قابل بهره‌برداری سدها جهت تولید برق بیش از ۱.۶ میلیارد است که در فصل زمستان آمادگی کامل برای تولید انرژی را خواهند داشت.

وی افزود: شرکت آب و نیرو سهم ۲۸ درصدی از ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور را در اختیار داشته و نقش مهمی در پایداری شبکه برق و تأمین انرژی مطمئن به‌ویژه در مواقع پیک مصرف تابستان و زمستان دارد.

کد خبر: ۶۲٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha