۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۶
فروش مصنوعات طلا ۳۰ درصد رشد داشت| تداوم ثبات قیمت طلا در بازارهای جهانی
پیش بینی بازار طلا در هفته بعد

فروش مصنوعات طلا ۳۰ درصد رشد داشت| تداوم ثبات قیمت طلا در بازارهای جهانی

در هفته جاری داد و ستد طلا در بازارهای داخلی با توجه به ثبات قیمت های ارز و تحولات جهانی از یک ثبات نسبی برخوردار بود و خریداران مصنوعات طلا نسبت به اوایل هفته گذشته، ۳۰ درصد مصنوعات طلای بیشتری خریدند.

بازار؛ گروه اصناف: در آخرین روز هفته جاری قیمت سکه طرح جدید در بازار تهران به ۱۲  میلیون تومان رسید، قیمت نیم سکه ۶۳۰ هزار تومان، قیمت ربع سکه ۴۲۰ هزار تومان و قیمت سکه یک گرمی ۲۳۵ هزار تومان بود و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در بازار تهران یک میلیون و۱۴۵ هزار و ۱۵۰ تومان ارزش گذاری شد.

همچنین نرخ ارز نیز در بازار روز چهارشنبه سوم دی ماه سال جاری با افزایش اندکی مواجه شد و دلار به رقم ۲۵ هزار و ۶۸۰  تومان و یورو نیز به قیمت ۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

با توجه به ثبات قیمت طلا و ارز در بازارهای داخلی، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: در مقایسه با اوایل هفته گذشته در هفته جاری خرید مصنوعات طلا بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت.

«ابراهیم محمد ولی» در گفت وگو با خبرنگار بازار افزود: با توجه به نوساسات جزیی قیمت ها در هفته جاری، خوشبختانه در بازار طلا التهاب وجود نداشت و نوسانات جزیی نیز طبق روال معمول گذشته بود.

وی تاکید کرد: امیدواریم فروش مصنوعات طلا در بازار به روند رو به رشد خود ادامه دهد که در این صورت این روند هم به نفع تولید و هم به نفع بازار خواهد بود.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران یادآورشد: با توجه به ثبات نسبی در بازار، قیمت سکه نیز در هفته جاری بین ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تا ۱۲ میلیون تومان در نوسان بود.

احتمال نوسان ۴ تا ۱۰ دلاری در قیمت طلا در جهان 
محمد ولی با اشاره به قیمت جهانی طلا در هر اونس بیان کرد: در صورتی که حوادث غیرمترقبه و عامل نگران کننده ای در جهان بروز نکند در این صورت قیمت طلا در بازارهای جهانی با نوسان اندکی که بین ۴ تا ۱۰ دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود و شاهد ثبات قیمت این فلز گرانبها در بازارهای بین المللی خواهیم بود.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران یادآورشد: در آستانه روزهای پایانی سال میلادی هستیم و ممکن است کشوری برای تقویت ذخایر خود اقدام به خرید طلا با حجم بالایی بکند که در این صورت به احتمال زیاد قیمت طلا در بازارهای جهانی روند صعود در غیر این صورت قیمت آن طبق روال عادی انچنان با نوسان همراه نخواهد بود.

همزمان با ثبات قیمت سکه و مصنوعات طلا در بازار، یک کارشناس اقتصادی در حوزه و طلا و جواهر در گفت گو با خبرنگار بازار اظهارداشت: در روزهای پایانی هفته جاری قیمت هر اونس طلای جهانی به حدود ۱۸۶۹ دلار رسید که نسبت به روزهای  گذشته حدود ۱۲ دلار کاهش قیمت داشت.

«رضا یعقوبی» بیان کرد: با کاهش قیمت جهانی طلا می توان این انتظار را داشت که قیمت طلا نیز در بازار ایران کاهشی و به سطوح پایین تری برسد.

وی افزود: سکه در روزهای پایانی هفته با توجه به قیمت انس طلا در بازارهای جهانی به کانال ۱۲ میلیون تومان رسید و اگر اونس طلا با کاهش بیشتری مواجه شود می توان انتظار داشت که قیمت سکه نیز روند کاهش بیشتری در بازارهای داخلی داشته باشد.

پیش بینی قیمت طلا در روزهای پایانی سال ۲۰۲۰
با توجه به محرک های مالی در آمریکا، تحلیلگران پیش بینی می کنند قیمت طلا در روزهای پایانی سال ۲۰۲۰ آماده صعود بیشتری باشد.

هفته گذشته جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا تاکید کرد بانک مرکزی تا زمان بهبود بازار کار و رشد نرخ تورم به دو درصد، به خرید اوراق قرضه ادامه خواهد داد.

از طرفی پیتر هاگ، مدیر معاملات جهانی کیتکومتالز با خوش بینی رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی اظهارداشت: هدف گیری طلا برای رسیدن به سطح ۱۹۲۵ دلار تا کریسمس همچنان قابل دستیابی است 

به گفته استراتژیستهای فارکس موسسه  ING، سرمایه گذاران همچنان منتظرند ببینند آیا سیاستمداران در اروپا می توانند به توافق پسابریگزیت دست پیدا کنند و آیا کنگره آمریکا می تواند مانع از تعطیلی دولت شود. پیش بینی این موسسه پیشرفت در هر دو بخش و ادامه ضعف ارزش دلار است.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار گروه لاسال فیوچرز سطح ۱۹۱۴ دلار را به عنوان یک سطح مقاومتی قوی در معاملات هفته جاری طلا عنوان کرد و گفت: اگر طلا به پایین سطح ۱۸۷۷ دلار سقوط کند، حالت دفاعی پیدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، در هفته جاری بازارها منتظر انتشار آمار نهایی تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم، فروش خانه و همچنین شاخص قیمت مسکن و فروش خانه های نوساز در آمریکا هستند تا در قیمت جهانی طلا آثار آن مشاهده شود.

نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز نیز نشان داد کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران درباره روند قیمت طلا در هفته جاری به اکثریت نرسیدند.

در نظرسنجی هفته جاری هیچ گروهی به اکثریت نرسید، اما کسانی که افزایش قیمت طلا را پیش بینی می کردند، اندکی برتری داشتند و برخی از کارشناسان معتقدند که با این حال طلا در بین مقاومت در مرز ۱۹۰۰ تا ۱۸۵۰ دلار در هر اونس در بازارهای جهانی در نوسان خواهد بود.

پیش بینی قیمت طلا در بازارهای جهانی در  محدوده فعلی  
کوین گریدی، رئیس شرکت فونیکس فیوچرز نیز اظهار داشت: تصور می کنم طلا  در بازه فعلی حبس شده و تا زمانی که اطلاعات جدیدی منتشر شود، در همین محدوده خواهد ماند، زیرا برای این که طلا قیمت ۱۹۰۰ دلار را بشکند، بازار به شنیدن اخبار مربوط به اقدامات محرک مالی در امریکا و برخی از کشورهای جهان نیاز دارد ولی به نظر می رسد چنین بسته ای در حال حاضر آماده نیست.

مایکل لانگفورد تحلیلگر بازار طلا به رویترز گفت، از آنجایی که وضعیت آشفته ناشی از همه گیری کرونا و بسته محرک مالی جدید آمریکا قبلا تاثیر خود را بر بازار گذاشته است، قیمت طلا در هفته های پیش رو احتمالا کاهش خواهد یافت و هرگونه افزایش احتمالی بستگی به تحولات و آشفتگی های جدید خواهد داشت.

از طرفی کشف گونه جدید و به شدت مسری ویروس کرونا در انگلیس سبب شده تا چندین کشور جهان مرزهای خود را به روی انگلیس ببندند و شرکت های داروسازی اقدام به تست واکسن های جدید بر روی مبتلایان به این گونه جدید بکنند. این خبر سبب نگرانی ها در مورد کند شدن روند ترمیم اقتصاد جهانی شده است.

در پی تزریق بسته های محرک مالی از سوی کشورهای مختلف به اقتصادهای ملی قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون شاهد ۲۲.۹ درصد جهشی بوده است. تزریق نقدینگی سبب افزایش نرخ تورم می شود و در چنین وضعیتی بازار طلا بهترین مکان برای سرمایه گذاران جهت در امان نگه داشتن ارزش دارایی هایشان است.
 

کد خبر: ۶۲٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha