۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
مقابله با موج گرانی نیاز به تصویب قوانین سخت دارد
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

مقابله با موج گرانی نیاز به تصویب قوانین سخت دارد

نظری خانقاه، عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نمایندگان باید در قبال کوچک شدن سفره مردم حساس باشند، گفت: شش ماه از فعالیت مجلس یازدهم می‌گذرد و گرانی کالا، خودرو و ارز سر به آسمان گذاشته لذا مقابله با این موج گرانی نیاز به تصویب قوانین سخت دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدغنی نظری خانقاه در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه، سوم دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به هیأت رئیسه مجلس گفت: متأسفانه آنچه در مجلس می گذرد و در دستور کار قرار می گیرد، فاصله عمیقی با مشکلات اساسی مردم داشته و همخوانی لازم با مسائل آنها را ندارد، همچنین لازم است صداوسیمای جمهوری اسلامی در انعکاس اخبار مربوط به مجلس قاعده انصاف را رعایت کند چرا که هیچ نماینده ای در مجلس نماینده تر از دیگران نیست، از این رو صداوسیما در این خصوص جدیت لازم را داشته باشد و صرفا به دنبال اعضای هیأت رئیسه مجلس نرود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس بیان داشت: ما به عنوان عصاره فضائل ملت در اینجا حضور داریم و باید به فرموده حضرت امیرالمؤمنین(ع) در مقابل گرسنگی محرومان، مستضعفان و صاحبان اصلی انقلاب و در مقابله با رانتخواران احساس مسئولیت جمعی کنیم و در مقابل کوچک شدن سفره مردم حساس باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ما باید در مقابل دانش آموزانی که هیچ امکانات تحصیلی مجازی ندارند، حساس باشیم، عنوان کرد: باید در مقابل گرانی افسارگسیخته و تورم حساس بوده و نباید توجیه کنند اشتاباهات دیگران باشیم؛ آیا دانش آموزان فاقد تبلت و موبایل به شما مراجعه نمی کنند؟ پس چرا برای خرید ۲ میلیون تبلت و موبایل دانش آموزی اقدام نمی کنید.

نظری همچنین با بیان اینکه در طول ۶ ماهی که از فعالیت مجلس یازدهم می گذرد، گرانی کالا، خودرو و ارز سر به آسمان گذاشته و ما  اقدام خاصی جز تذکر، سوال و نظاره گری نداشتیم، اظهار کرد: لذا این ما بودیم که باید قوانین سختی را تصویب می کردیم که کسی جرأت گران کردن کالا و خدمات را نداشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ما باید به سازمان تعزیرات حکومتی فشار می آوردیم تا تحرک لازم را در خصوص برخورد گرانی در بازار داشته باشد، تأکید کرد: باید اقدام قانونی لازم را در مورد کسی که ۱۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی را به فنا داد و در بین رانتخواران و کسانی که هیچ نیازی نداشتند، تقسیم کرد اقدام اساسی کرده و آنها را مورد سوال و استیضاح قرار می دادیم و فقط به تذکر اکتفا نمی کردیم.

وی افزود: حقوق مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی چند سال است که افزایش نیافته؛ آیا این بی پناهان با مستمری ۴۲۰ هزار تومانی سه خانوار چگونه یک ماه خود را سپری کنند؛ به دلیل افزایش فقر بسیاری از افراد پشت نوبت مستمری در بهزیستی و کمیته امداد هستند که باید برای آنها اقدام اساسی شود.

نظری با اشاره به راه آهن اردبیل به عنوان نیاز اساسی استان اردبیل، عنوان کرد: ۲۰ سال است از آغاز این پروژه گذشته اما هنوز تکمیل نشده که از دولت می خواهیم پیش از اتمام دوره خود، این پروژه عظیم و حیاتی را به سرانجام برساند؛ همچنین اتصال اردبیل به بزرگراه زنجان-تبریز چندین سال است به سرانجام نرسیده است؛ با توجه به آغاز ۴بانده شده یکی از بزرگراه های منطقه که نیاز اساسی است، امیدواریم امسال این موضوع با جدیت پیگیری شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس ادامه داد: خودروسازان با ساختن خودروهای ضعیف و بی کیفیت و گرفتن انحصار بازار و افزایش قیمت این خودروها که مردم را ناچار می کند از این ارابه های مرگ استفاده کنند، نهایت اجحاف را در حق مردم می کنند؛ اگر واردات خودرو آزاد شود و بازار رقابتی باشد کسی دنبال خودرو پراید ۱۳۰ میلیون تومانی نمی رود و آنگاه خودروسازان به فکر قیمت خودرو می شوند. عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه می شنویم ستاد فرمان اجرایی امام(ره) در همه جای کشور سرمایه گذاری کرده، خوب است اما چرا به شهرستان های خلخال و کوثر سر نمی زنند چرا به محرومان و مستضعفان ما کمک نمی کنند و هیچگونه سرمایه گذاری در این مناطق انجام نشده است.

کد خبر: ۶۲٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha