۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کشت ۳۹۳ هزار هکتار گندم در اراضی زراعی کرمانشاه
رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد

کشت ۳۹۳ هزار هکتار گندم در اراضی زراعی کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کشت ۳۹۳ هزار هکتار گندم در اراضی زراعی این استان خبر داد و گفت: کرمانشاه پنجمین استان تولید کننده گندم در کشور است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کرمانشاه، نوربخش حاتمی با اشاره به افزایش هزار هکتاری کشت گندم در استان طی امسال، گفت: امسال ۳۹۳ هزار هکتار از اراضی زراعی استان کرمانشاه زیر کشت گندم رفته که از این میزان ۲۹۹ هزار هکتار آن به کشت گندم دیم و ۹۴ هزار هکتار دیگر به کشت گندم آبی اختصاص دارد.

وی گفت: پارسال ۳۹۲ هزار هکتار گندم شامل ۳۰۱ هزار هکتار گندم دیم و ۹۱ هزار هکتار گندم آبی در استان کرمانشاه کشت شده بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اقبال بیشتر کشاورزان استان به کشت گندم آبی، افزود: امسال افزایش ۲ درصدی کشت گندم آبی را در استان شاهد بودیم.

حاتمی اشاره‌ای هم به پراکنش کشت گندم در استان کرمانشاه داشت و افزود: بیشترین کشت گندم در استان به شهرستان کرمانشاه اختصاص دارد، هرچند در همه شهرستان‌های استان کشت گندم داریم.

حاتمی سپس با اشاره به جایگاه قابل قبول استان کرمانشاه در تولید گندم به عنوان یک محصول استراتژیک، ادامه داد: استان کرمانشاه سال زراعی گذشته با تولید بیش از ۸۷۰ هزار تن گندم، پنجمین استان تولید کننده گندم در کشور بود.

کد خبر: ۶۲٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha