۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
۵۳ درصد از واحدهای مسکونی روستایی زنجان مقاوم سازی شد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان:

۵۳ درصد از واحدهای مسکونی روستایی زنجان مقاوم سازی شد

زنجان- خواجه ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: استان ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی دارد که تاکنون ۵۳ درصد از آن‌ها مقاوم‌سازی شده است.

رضا خواجه ای در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به پنج دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، گفت: باید شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از آن و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه  مورد توجه مسئولین قرار گیرد. 

وی اظهار کرد: تا پایان امسال پنج هزار واحد مسکونی روستایی در استان  زنجان با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان مقاوم سازی می شود. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: وجود بافت‌های فرسوده در مناطق مختلف روستا، شبکه‌های ارتباطی ناکافی و یا نامناسب در سطح روستا به ویژه در مناطقی که دارای بافت فرسوده است، عدم وجود فضاهای باز و کافی در سطح محلات مختلف روستا و عدم آگاهی و توجه کافی به مسئله مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در طرح ها و برنامه ریزی های شهری و روستایی مشکلاتی را در برابر مقابله با تهیدات و عوامل طبیعی به وجود آورده است.

خواجه ای تاکید کرد: استاندارد سازی مصالح ساختمانی نیز از اصلی ترین ارکان مقاوم سازی است و باید تلاش شود مصالح ساختمانی استاندارد تولید و استفاده شود.

وی گفت: در برنامه ایمن سازی در برابر زلزله، ایمنی ساختمانها و تمام بناها از اولویت و اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان ابراز داشت: در سطح استان ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی شناسایی شده که تاکنون ۵۳ درصد از واحدهای مسکونی معادل ۴۹هزار و ۳۰۱ واحد در مقابل زلزله مقاوم سازی شده است.

کد خبر: ۶۲٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha