۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
طرح سوال از شریعتمداری به دلیل اجرای ناقص قانون تامین کالای اساسی
عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه بودجه مجلس خبر داد

طرح سوال از شریعتمداری به دلیل اجرای ناقص قانون تامین کالای اساسی

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد مشمولین قانون تامین کالای اساسی ۶۰ میلیون نفر هستند و نمی‌شود با تفسیر این مشمولین را به ۴۰ میلیون نفر کاهش داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به اجرای نادرست طرح الزام دولت به تامین کالاهای اساسی گفت: این قانون بسیار مبرهن و روشن است و به هیچ وجه نیاز به تفسیر ندارد .

وی افزود: تعداد مشمولین این قانون ۶۰ میلیون نفر هستند و نمی‌شود با تفسیر این مشمولین را به ۴۰ میلیون نفر کاهش داد.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد : نمی توان به همین راحتی قانون مجلس را جز به جز کرد و قسمتی از آن را اجرا و قسمتی را اجرا نکرد .

میرتاج الدینی تأکید کرد: وقتی جامعه هدف ما در این قانون ۶۰ میلیون نفر است دیگر نمی‌توان به راحتی درباره این موضوع که بیش از ۲۰ جلسه کارشناسی پیرامون آن برگزار شده، نظر دیگری داشت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: پیرو تعداد مشمولین این طرح با کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس و دولتمردان مذاکرات متعددی برگزار شده و در آن جلسات تعداد ۶۰ میلیون نفر مطرح شده بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ۶۰ میلیون مشمول این طرح از جمله اقشار متوسط و متوسط به پایین جامعه هستند، بیان داشت: در حال حاضر این اقشار پیرو گرانی و اپیدمی کرونا ضربه های متعددی دیده اند چرا که حقوق ثابتی داشته و از سوی دیگر با تورم بالایی مواجه بوده اند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر دولت پیرو این قانون رویکرد خود را مدنظر قرار دهد و بر اساس تفسیر خود این قانون را اجرا کند ما سوال از وزیر تعاون و رفاه را کلید خواهیم زد البته فعلا تذکر کتبی در این زمینه نوشته شده است.

کد خبر: ۶۲٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha