۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
تفاوت ارز دیجیتال و فارکس| پیش از سرمایه‌گذاری این مطلب را بخوانید

تفاوت ارز دیجیتال و فارکس| پیش از سرمایه‌گذاری این مطلب را بخوانید

اگر قصد دارید سرمایه‌گذاری سود ده و مثبتی را تجربه کنید باید شناخت کاملی نسبت به تفاوت‌های بازار ارز دیجیتال و فارکس داشته باشید. سپس با توجه به مواردی که برایتان اولویت دارد، یکی از بهترین‌ها را انتخاب کنید. در این مقاله سعی کرده‌ایم به‌صورت کامل به بررسی تفاوت‌های بازار ارز دیجیتال و فارکس بپردازیم.

به گزارش بازار، اگر شما هم قصد سرمایه‌گذاری در بازارهای ارز دیجیتال و فارکس را دارید، بهتر است ابتدا این مقاله را بخوانید. انتخاب یک بازار مناسب برای سرمایه‌گذاری اهمیت بسیار زیادی دارد که برخی از افراد ناخواسته به دلیل عدم آگاهی، گزینه‌ی مناسبی را انتخاب نمی‌کنند و همین مسئله باعث پشیمانی یا حتی ضرر آن‌ها می‌شود.

اگر قصد دارید سرمایه‌گذاری سود ده و مثبتی را تجربه کنید باید شناخت کاملی نسبت به تفاوت‌های بازار ارز دیجیتال و فارکس داشته باشید. سپس با توجه به مواردی که برایتان اولویت دارد، یکی از بهترین‌ها را انتخاب کنید. در این مقاله سعی کرده‌ایم به‌صورت کامل به بررسی تفاوت‌های بازار ارز دیجیتال و فارکس بپردازیم.

پیش از اینکه به تفاوت‌های اساسی بین بازار ارزهای دیجیتال و فارکس بپردازیم، لازم است تا هر یک از آن‌ها را به‌صورت دقیق بشناسیم.

بازار فارکس چیست؟
فارکس، نام بزرگ‌ترین بازار مالی دنیا است که در طول روز، معاملات بسیار گسترده‌ای در آن شکل می‌گیرد و به‌عنوان مرجع سرمایه‌گذاری بسیاری از افراد دنیاست.

در این بازار، مواردی مانند طلا، نفت، ارزها و سهام‌های کشور آمریکا خریدوفروش می‌شود و معمولاً کاربران با هر ارزی می‌توانند معاملات خود را انجام بدهند. یعنی تفاوتی ندارد که واحد پول شما چیست. یورو، دلار، ین، پوند و هر پول دیگری در بازار فارکس می‌تواند رد و بدل شود. در صورتی که برای خرید ارز دیجیتال در بازار ارز دیجیتال، نمی‌توانید از هر واحد پولی استفاده کنید.

اگر بخواهید فعالیت خود را در بازار فارکس شروع کنید، باید یک سری اقدامات به دلیل تحریم‌های فعلی انجام دهید. اولین موردی که برای سرمایه‌گذاری در بازار فارکس موردنیاز است، یک صرافی خواهد بود. معمولاً فرآیند ثبت‌نام در بروکر یا کارگزاری کمی سخت است اما بعد از انجام این مراحل می‌توانید وارد بزرگ‌ترین بازار مالی دنیا شوید.

بازار ارز دیجیتال چیست و چه تفاوتی با فارکس دارد؟
برای آنکه تفاوت ارز دیجیتال و فارکس را درک کنید، نیاز است تا هر دو را به‌خوبی بشناسید. هرچند که موارد بسیار گسترده‌ای درباره هر دو بازار وجود دارد که پیش از ورود به هر یک باید اطلاعاتتان را درباره آن‌ها کامل کنید. از این موارد می‌توان به نوع شروع معامله، قوانین، محدودیت‌ها و گزینه‌های دیگر اشاره کرد.

آنچه در این قسمت به آن می‌پردازیم، ماهیت هر دو بازار و تفاوت‌های اصلی آن‌هاست تا با توجه به مواردی که برای شما اهمیت دارد، بهترین بازار را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

در بازار ارز دیجیتال، تنها موردی که معامله می‌شود همان ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین، اتریوم، تتر و موارد دیگر است. کاربران با استفاده از ماشین حساب ارز، میزان سرمایه موردنیاز را متوجه می‌شوند و با ثبت‌نام در یک صرافی معتبر، معاملات ارزی خود را شروع می‌کنند. در این بازار خبری از معاملات نفت و طلا و چیز دیگری نیست.

یکی از مهم‌ترین مواردی که از دید کاربران باعث برتری بازار ارز دیجیتال نسبت به فارکس می‌شود و آن‌ها را به سمت خرید ارز دیجیتال سوق می‌دهد، این است که در بازار ارز دیجیتال شما می‌توانید بدون حضور هیچ واسطه‌ای معاملات خود را انجام دهید. در صورتی که در بازار فارکس واسطه‌ها بسیارند.

در بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنیم یا فارکس؟ (بررسی تفاوت ارز دیجیتال و فارکس)
در نظر گرفتن تفاوت‌های این دو بازار در نهایت به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. در این قسمت به‌صورت شفاف به بررسی اصلی‌ترین تفاوت‌های این دو بازار خواهیم پرداخت.

تفاوت کارمزد در بازار ارز دیجیتال و فارکس
در بازار ارز دیجیتال، می‌توانید با کمترین سرمایه، خریدوفروش و سرمایه‌گذاری را شروع کنید و تنها کارمزدی که پرداخت می‌کنید، مقدار نه‌چندان زیادی به ازای کارمزد معاملاتتان است. در صورتی که بازار فارکس یک بازار پرهزینه محسوب می‌شود و به دلیل وجود انواع واسطه‌ها، در هر قسمت از فعالیت خود باید کارمزدهای متفاوت پرداخت کنید.

نوسانات در دو بازار فارکس و ارز دیجیتال
بازار مالی فارکس نوسانات کمتری را نسبت به بازار ارزهای دیجیتال تجربه می‌کند. همین مورد می‌تواند یک ویژگی مثبت یا ویژگی منفی باشد. زیرا سودی که از خریدوفروش به دست می‌آید چشم‌گیر نیست اما در صورتی که سرمایه‌ی گسترده‌ای داشته باشید، می‌توانید سود خوبی به دست آورید.

 به‌صورت کلی نوسانات گسترده‌ی قیمت ارزهای دیجیتال در بازار ارز، برای برخی از افراد خوشایند و برای برخی دیگر کاملاً ناخوشایند است. خوشایند بودن یا نبودن این نوسانات کاملاً وابسته به هدف فرد سرمایه‌گذار است. به‌طور مثال کاربرانی که قصد سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت را دارند، از این تغییر نوسانات بهترین سود ممکن را می‌برند. در مقابل، معمولاً افرادی که در بازار ارز دیجیتال خواهان ثبات هستند، خرید تتر را ترجیح می‌دهند زیرا نوسان قیمت این ارز دیجیتال کم است و قیمت آن تقریباً با دلار آمریکا برابر است.

امنیت و پایداری ارز دیجیتال و فارکس
موضوع امنیت همیشه برای کاربران مهم بوده است و در دو بازار ارز دیجیتال و فارکس این موضوع به‌خوبی دیده می‌شود. با اینکه بازار ارزدیجیتال بسیار نوظهورتر از فارکس است اما اگر کاربران قبل از ورود به این بازار اطلاعات خود را درباره چگونگی نگهداری سرمایه و استفاده از کیف پول‌ها افزایش دهند، هرگز دچار مشکلاتی نظیر از دست دادن سرمایه نخواهند شد. در بازار فارکس هم بحث امنیت به همین شکل است. معمولاً افراد زمانی دارایی‌های خود را از دست می‌دهند که نسبت به موضوع امنیت بی‌تفاوت بوده‌اند. در فارکس، معمولاً دارایی‌ها توسط دولت بیمه می‌شوند تا اگر کلاه‌برداری صورت گرفت، سرمایه‌گذار ضرری نکند.

سهولت کار در بازار ارز دیجیتال با صرافی‌های معتبر مانند نوبیتکس
یک تفاوت ارز دیجیتال و فارکس که به‌عنوان مزیت بازار ارز دیجیتال شناخته می‌شود، سهولت معاملات در بازار ارز دیجیتال است. از مرحله ورود به بازار تا ایجاد معاملات و پرداخت کارمزدها، کاربران در بازار ارز دیجیتال بسیار راحت‌تر هستند و با چالش‌های جدی مانند تحریم‌ها مواجه نخواهند بود.

هرچند که تحریم‌ها برای بازار ارز دیجیتال جهانی هم اعمال‌شده‌اند اما باوجود صرافی‌های معتبر نظیر نوبیتکس نیازی نیست نگران این مورد باشید. این صرافی آنلاین، با فراهم کردن بستری کاملاً امن و ارائه اپلیکیشن، فضایی کاملاً ساده اما مطمئن را برای انجام معاملات ایجاد کرده است. آنچه که اهمیت دارد این است که با توجه به این تفاوت‌ها باید درباره میزان سرمایه، هدفتان از سرمایه‌گذاری، مدت‌زمان موردنظر فکر کنید سپس یکی از بازارها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

کد خبر: ۶۲٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha