۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
میانگین فرآیند شروع کسب و کار در ۵ شهر کشور به ۳ روز تقلیل یافت
رئیس مرکز ملی مطالعات و پایش بهبود فضای محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی:

میانگین فرآیند شروع کسب و کار در ۵ شهر کشور به ۳ روز تقلیل یافت

فیروزی، رئیس مرکز ملی مطالعات و پایش بهبود فضای محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی گفت: در حال حاضر میانگین فرآیند شروع کسب و کار در تهران، مشهد، شیراز، تبریز و اصفهان از ۷۲.۵ روز به سه روز تقلیل پیدا کرده است.

به گزارش بازار، «علی فیروزی» افزود: فرآیند شروع کسب و کار از نظر بانک جهانی شامل ثبت شرکت، دریافت کد اقتصادی، دریافت گواهی مالیات بر ارزش افزوده، ثبت روزنامه رسمی، انتشار روزنامه رسمی و کثیرالانتشار، دریافت کد کارگاهی تامین اجتماعی و در نهایت دریافت دفاتر پلمپ شده حسابداری شرکت هاست.

وی اظهارداشت: این فرآیند بر اساس آن چیزی که بانک جهانی مطرح می کرد در ایران ۷۲,۵ روز طول می کشید.

رئیس مرکزملی مطالعات و پایش بهبود فضای محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی گفت: با توجه به اقدامات و تلاش های صورت گرفته در حال حاضر میانگین فرآیند شروع کسب و کار در تهران، مشهد، شیراز، تبریز و اصفهان به سه روز تقلیل پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: بانک جهانی در رابطه با ثبت شرکتی صحبت می کند که دارای مسئولیت محدود و نیاز به هیچ مجوزی ندارد و همینطور در شهر تهران مستقر بوده و تمامی اعضای آن حقیقی و ایرانی هستند.

فیروزی ضمن اشاره به اینکه ۲۲ نوع شرکت در کشور برای فعالیت نیاز به مجوز دارند، اظهارداشت: در گام های بعدی به سمت این نوع شرکت ها خواهیم رفت.

وی با تاکید بر اینکه بحث مجوزها باید در کشور خیلی جدی گرفته شود، گفت: مردم امروز در بحث اخذ مجوزها بسیار درگیر هستند.

رئیس مرکزملی مطالعات و پایش بهبود فضای محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی افزود: مردم برای دریافت یک مجوز کسب و کار باید ماه ها و سال ها دوندگی کنند.

وی اظهارداشت: متاسفانه کشور مجوز محور شده و مردم بابت هرچیزی باید به دنبال مجوز باشند.

فیروزی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر روند شروع کسب و کار در ایران یک روند مناسبی است، یادآورشد: امید می رود اتفاقات خیلی خوبی در پنجره واحد فیزیکی کسب و کار در کشور بیفتد.

کد خبر: ۶۲٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha