۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
FATF ربطی به واکسن کرونا ندارد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

FATF ربطی به واکسن کرونا ندارد

ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: FATF در چارچوب‌هایی که دارد ارتباطی به واکسن کرونا و این گونه مسائل روزمره ندارد و اصلاً وارد این مصادیق نمی‌شود.

به گزارش بازار، محمدجواد ایروانی در پاسخ به ادعای محرومیت کشورمان از خرید واکسن کرونا به علت نپیوستن به FATF گفت: اصولاً قواعد FATF به نحوی است که شامل اقلام بشردوستانه نمی‌شود، مداخله‌ای در خرید اینگونه اقلام ندارد و به طور کلی وارد این گونه مصادیق هم نمی‌شود.

وی افزود: FATF ریسک کشورها را ارزیابی می‌کند و طبق قواعدی که دارد به اعضا توصیه می‌کند که در معاملاتشان مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

عضو کمیسیون نظارت مجمع تشخیص با اشاره به شتاب برخی برای تصویب FATF تاکید کرد: این افراد نباید از مسأله FATF استفاده ابزاری کنند و امروز واکسن کرونا، فردا مرغ و تخم مرغ و پس فردا مسائل مختلف دیگر را به آن بچسبانند این مسأله باید در جای خودش بررسی کارشناسی شود.

ایروانی همچنین مزاحمت‌های مربوط به نقل و انتقالات مالی را ناشی از تحریم‌های ثانویه، غیر قانونی و خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد دانست و افزود: آمریکا، خودش را به آن پایبند نمی‌داند و حتی اعلام کرده است که با توجه به تحریم‌های ثانویه، نقل و انتقالات مالی انجام نشود.

وی گفت: آمریکایی‌ها در این زمینه دوگانه عمل می‌کنند به نحوی که از یک سو مدعی هستند که ممانعتی در ارائه اقلام بشردوستانه ندارند، اما از سوی دیگر مزاحمت‌هایی برای نهادهای مالی که نقل و انتقال انجام می‌دهند ایجاد می‌کنند آنان در مقام سخن برغم چنین ادعایی در عمل کار دیگری می‌کنند.

کد خبر: ۶۲٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha