۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
تعامل بانک‌ها بخش صنعت در استان سمنان/ تعهدات بانکی انجام شد
معاون استاندار سمنان:

تعامل بانک‌ها بخش صنعت در استان سمنان/ تعهدات بانکی انجام شد

سمنان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به تعامل بانک‌ها با بخش تولید در سطح استان، گفت: بسیاری از بانک‌های عامل استان فراتر از تعهدات خود در سال جاری تسهیلات پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی رضا شریفی نژاد شامگاه سه شنبه در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه بانک‌های عامل استان سمنان برای تحقق شعار سال و گره‌گشایی از مشکلات بخش تولید به معنای واقعی در کنار صنعتگران هستند، بیان کرد:  باوجود مشکلات اقتصادی و فشارهای خارجی اما بانک‌های عامل استان تمام قد در کنار صنعتگران هستند.

وی افزود: شیوع کرونا ویروس روند تولید در واحدهای صنعتی سمنان و دیگر استان‌های کشور را با چالش مواجه کرد اما بانک‌های عامل و دیگر دستگاه‌های اجرایی برای جبران نقدینگی و دیگر مشکلات صنعتگران پای کار آمدند.

معاون اقتصادی استاندار سمنان گفت: کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان با هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی برای گره‌گشایی از مشکلات بخش صنعت و تولید پای کار هستند و تسهیلات ارائه شده نشان دهنده عزم بانک‌های استان برای توسعه اقتصادی این دیار دارد.

شریفی نژاد افزود: بسیاری از بانک‌های عامل استان سمنان فراتر از تعهدات خود در سال جاری تسهیلات پرداخت کردند که این رویه مثبت با جدیت ادامه یابد.

همراهی بانک ها در تولید
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سمنان نیز در این نشست گفت: نقش بانک‌ها در توسعه اقتصادی کشور بسیار برجسته است و با برنامه‌ریزی اصولی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای رونق کسب و کار استان می‌توان قدم برداشت.

مجتبی بور بور با بیان اینکه ایجاد تحرک و پویایی و بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی مانند اشتغال، عدالت اجتماعی همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که باید برای تحقق این شاخص‌های اقتصاد مقاومتی روزافزون تلاش کرد، ابراز داشت: یکی از رویه‌های مهم برای توسعه استان سمنان، حضور برجسته بانک‌های عامل در مسائل اقتصادی و صنعتی است.

وی با بیان اینکه موتور محرک سرمایه گذاری در استان سمنان بانک‌های عامل هستند، تاکید کرد: بانک‌ها واسطه مردم و تولیدکنندگان هستند و باید تسهیلات و منابع، عادلانه در بدنه اقتصادی تزریق شود لذا باوجود مشکلاتی که در کشور وجود دارد باید با تلاش مضاعف برای توسعه اقتصادی و رفع مشکلات زیرساختی در حوزه تولید گام برداشت.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سمنان بیان کرد: بانک‌ها تا حدامکان با واحدهای صنعتی و تولیدی بدهکار تعامل و مدارا داشته باشند و نباید به دلیل ورشکستی یک تولید کننده، صنعت و تولید در یک بنگاه اقتصادی تعطیل شود.

کد خبر: ۶۲٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha