۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
افزایش ۲۵ درصدی مصرف گاز خانگی
مدیرعامل شرکت ملی گاز استان تهران هشدار داد

افزایش ۲۵ درصدی مصرف گاز خانگی

توکلی، مدیرعامل شرکت ملی گاز استان تهران نسبت به افزایش ۲۵ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی هشدار داد.

به گزارش بازار، سعید توکلی، گفت: مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری نسبت به روز مشابه سال گذشته، با همین دمای هوا, ۲۵ درصد افزایش یافته است و در صورت تداوم این وضعیت، ناچار به قطع گاز رسانی به صنایع و نیروگاه‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان تهران با اشاره به اینکه همه تمهیدات برای توزیع پاک، ایمن، پایدار و بهره ور گاز در فصل سرما اندیشیده شده افزود:، اما در روزهای اخیر شاهد افزایش بی رویه مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری هستیم بطوریکه این میزان نسبت به سال گذشته با دمای هوای مشابه، ۲۵ درصد افزایش یافته است.

مصرف روزانه ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز در کشور
وی میزان مصرف کنونی گاز کشور را ۶۰۰ میلیون متر مکعب در روز دانست و گفت: ۱۱۰ میلیون متر مکعب از این میزان فقط در استان تهران مصرف شده است و در صورت تداوم روند، ناچار به اعمال محدودیت برای صنایع، پتروشیمی ها، فولاد، سیمان و سایر بخش‌های صنعتی خواهیم شد که با توجه به آلایندگی هوا و پدیده وارونگی، غلظت آلاینده‌ها بیشتر خواهد شد.

تاکید بر لزوم مصرف بهینه گاز در بخش خانگی و تجاری
مدیرعامل شرکت ملی گاز استان تهران با تاکید بر لزوم مصرف بهینه گاز در بخش خانگی و تجاری افزود: مردم می‌توانند با راهکارهای بسیار ساده نظیر کاهش یک تا دو درجه‌ای دمای محیط و تنظیم آن روی دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد که دمای آسایش محسوب می‌شود، تنظیم دمای موتورخانه روی ۶۰ درجه، بستن دریچه‌های کولر، استفاده از پرده‌های ضخیم‌تر و استفاده نکردن از شومینه که موجب هدررفت بخش عمده‌ای از انرژی می‌شود، ما را در تداوم گازرسانی یاری کنند.

توکلی از اعمال محدودیت بر مصرف ادارات دولتی و صفر کردن مصرف آن‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه و تعطیل خبر داد و گفت: کاهش یک تا دو درجه‌ای دمای محیط، موجب صرفه جویی معادل یک فاز میدان گازی پارس جنوبی خواهد شد.

وی سهم بخش خانگی و تجاری در مصرف گاز را بین ۷۵ تا ۸۰ درصد دانست و افزود: مصرف خانگی و تجاری یعنی خام سوزی و اجازه ندادن به تداوم تولید صنایعی نظیر فولاد، پتروشیمی و سیمان، بنابراین هرچه مصرف این بخش کاهش یابد امکان افزایش تولید در بخش‌های تولیدی کشور بوجود خواهد آمد.

قطع گاز مشترکان خانگی خط قرمز شرکت ملی گاز
مدیرعامل شرکت ملی گاز استان تهران قطع گاز مشترکان خانگی را سیاست اصلی و خط قرمز شرکت ملی گاز دانست و اضافه کرد: با این وجود، وقتی مصرف بیش از تولید باشد شبکه هم تاحدی ظرفیت دارد و در صورت همکاری نکردن مردم، ناچار به اعمال محدودیت خواهیم شد.

وی همچنین گفت: بر اساس پیش بینی ها، زمستان امسال جز سال‌های سرد خواهد بود و هم تولید و هم مصرف ما بیشتر از میزان برنامه ریزی شده است، اما مصرف، از بخش‌های تولید، انتقال و توزیع فراتر رفته است که این امر، موجب اشکال اساسی خواهد شد چراکه عمده منابع گازی کشور در جنوب کشور قرار دارند و ما ناچاریم گاز را با صرف هزینه‌های سنگین به دورترین نقاط برسانیم.

کد خبر: ۶۲٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha