۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
بیل گیتس دیگر ثروتمندترین فرد دنیا نیست| ثروتمندترینهای ۲۰۲۰ کدامند؟
رسانه ها گزارش دادند

بیل گیتس دیگر ثروتمندترین فرد دنیا نیست| ثروتمندترینهای ۲۰۲۰ کدامند؟

سال ۲۰۲۰ به روزهای پایانی خود رسیده است و در سالی که اقتصاد دنیا با چالشها و بحران های زیاد روبرو بود، ثروتمندان بزرگ افزایش بی سابقه ای در میزان ثروت خود را تجربه کردند. امسال دیگر بیل گیتس در صدر فهرست ثروتمندان قرار ندارد.

بازار؛ گروه بین الملل: در آخرین روزهای سال ۲۰۲۰ فهرست تازه ای از ثروتمندان دنیا ارایه شد. فهرستی که نشان از جابجایی های بزرگ در این فهرست داشت. جالب این است که دیگر بیل گیتس ثروتمند شناخته شده دنیا و مالک شرکت مایکروسافت در میان سه ثروتمند دنیا قرار ندارد و دو جایگاه از سه جایگاه  ثروتمندترین های دنیا به افرادی تعلق دارد که کمتر از ۵۶ سال دارند.

طبق گزارش منتشر شده توسط فوربس در آخرین  روزهای سال ۲۰۲۰ میلادی، سالی که اقتصاد دنیا به دلیل همه گیری کرونا با چالشهای جدی روبرو شده بود جف بزوس مدیر عامل و بنیانگذار شرکت آمازون توانست جایگاه اول را به عنوان ثروتمند ترین فرد دنیا به دست آورد و به عنوان ثروتمند ترین فرد تاریخ نیز معرفی شود. او که در انتهای مارس سال جاری  ۱۱۳ میلیارد دلار ثروت داشت این سال را ثروتی بالغ بر ۱۸۴.۸ میلیارد دلار به پایان رسانید.

طبق گزارش فوریس از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا کنون ثروت او ۴۳۴ میلیون دلار رشد کرده است. این مرد ۵۶ ساله امریکایی توانسته است جایگاه ثروتمندترین انسان تاریخ را نیز به خود اختصاص دهد. او که در سال ۲۰۱۹ از همسر خود جدا شده است بعد از جدایی ۷۰میلیارد دلار از ثروتش را به او داد.

با احتساب این آمار میزان ثروت این کارآفرین امریکایی بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار بود و تا کنون هیچ فردی در امریکا نتوانسته است ثروتی بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار داشته باشد.دومین فرد ثروتمند دنیا در سال جاری برنارد آرنالت فرانسوی است که میزان ثروتش در انتهای سال جاری برابر با ۱۴۹.۱ میلیارد دلار بود و رشد ۱۰۷ میلیون دلاری ثروتش را در سال جاری تجربه کرد. او ۷۱ سال دارد.

ایلان ماسک سومین ثروتمند دنیا در سال ۲۰۲۰
سومین فرد ثروتمند این فهرست هم  امریکایی است  که مالکیت شرکتهای تسلا و اسپیش ایکس را بر عهده دارد. او ۴۹ سال دارد و با وجود تجربه  کاهش ۱.۳ میلیارد دلاری ثروتش در سال ۲۰۲۰، بازهم در این فهرست جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

طبق گزارشهای موجود ایلان ماسک که سومین جایگاه را در این فهرست دارد در انتهای سال جاری ثروتی برابر با ۱۴۱.۴ میلیارد دلار داشت.جابجایی او از کالیفرنیا به ایالت تگزاس در سال جاری یکی از سوژه های مهم رسانه های دنیا بود زیرا جابجا کردن شرکت او به معنای جابجا کردن منبع ارزشمند و عظیمی از ثروت در قاره امریکا است.

بیل گیتس  که سالها به عنوان ثروتمندترین فرد دنیا معرفی شده بود، در فهرست سال جاری جایگاه چهارم را دارد. ارزش ثروت او برابر با ۱۱۹.۳ میلیارد دلار اعلام شده است که نسبت به ابتدای امسال ۸۸۸ میلیون دلار رشد کرد. او مالک شرکت مایکروسافت است و در سن ۶۵ سالگی توانسته این میزان ثروت را کسب کند.

پنجمین جایگاه این فهرست به مارک زاکربرگ بنیانگذار فیسبوک اختصاص دارد . او که هم اکنون ۳۶ ساله است طی یک سال اخیر که اغلب مردم دنیا با بحران بیکاری و مشکلات مالی روبرو بودند توانست ۴۹۲ میلیون دلار به ثروتش اضافه کند و ارزش ۱۰۱.۲ میلیارد دلاری ثروت را برای خود ثبت کند.

ثروتمندانی که کمتر از ۱۰۰ میلیارد دلار ثروت دارند
در جایگاه ششم و هفتم دو امریکایی دیگر قرار دارند که ثروتشان در یک سال اخیر رشد کرده است. وارن بافت سرمایه گذار بزرگ امریکایی با ثروتی معادل ۸۴.۹ میلیارد دلار و لاری الیسون مالک شرکت سافتویر با ثروتی معادل ۸۴.۱ میلیارد دلار به ترتیب جایگاه ششم و هفتم را دارند.

وارن بافت ۹۰ ساله و لاری الیسون ۷۶ ساله است و میزان ثروت آنها در سال ۲۰۲۰ به ترتیب ۴۴۱ میلیون دلار و ۱.۳ میلیارد دلار رشد کرد.لاری پینج مالک شرکت گوگل، موکش آمبانی  یکی از سرمایه گذاران هندی و سرجی برین از بنیانگذاران گوگل جایگاه هشتم تا دهم این فهرست را به خود اختصاص داده اند.

 نکته مهم در این گزارش این است که از مجموع ۱۰ ثروتمند دنیا هشت نفر امریکایی هستند و تنها یک نفر اروپایی و یک نفر آسیایی است . همچنین از بین ده ثروتمند دنیا پنج نفر کمتر از ۵۶ سال دارند، دو نفر در فاصله ۵۶ تا  ۶۵ سال است و  سه نفر بیش از ۷۰ ساله هستند که نشان می دهد سهم زیادی از این افراد ثروتمند را جوانان تشکیل می دهند.

ثروتمندترین افراد انتهای سال ۲۰۲۰

کشور

منبع کسب ثروت

سن

تغییر ثروت در سال ۲۰۲۰(میلیون دلار)

میزان ثروت (میلیارد دلار)

نام

رتبه

امریکا

آمازون

۵۶

۴۳۴

۱۸۴.۸

جف بزوس

۱

فرانسه

LVMH

۷۱

۱۰۷

۱۴۹.۱

برنارد آرنالت

۲

امریکا

تسلا

۴۹

۱۳۰۰-

۱۴۱.۱

ایلان ماسک

۳

امریکا

مایکروسافت

۶۵

۸۸۸

۱۱۹.۳

بیل گیتس

۴

امریکا

فیس بوک

۳۶

۴۹۲

۱۰۱.۲

مارک زاکربرگ

۵

امریکا

برکشایر هاثوی

۹۰

۴۴۱

۸۳.۹

وارن بافت

۶

امریکا

سافت ویر

۷۶

۱۱۰۰

۸۴.۱

لاری الیسون

۷

امریکا

گوگل

۴۷

۳۳۰

۷۷.۷

لاری پیج

۸

هند

مختلف

۶۳

۵۸۴-

۷۵.۸

موکش آمبانی

۹

امریکا

گوگل

۴۷

۳۱۷

۷۵.۵

سرجی برین

۱۰

کد خبر: ۶۲٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha