۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
راه آهن میانه- تبریز به مسیر ریلی اروپا و شمال قفقاز متصل می شود
وزیر راه و شهرسازی:

راه آهن میانه- تبریز به مسیر ریلی اروپا و شمال قفقاز متصل می شود

تبریز- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت پروژه راه آهن میانه- تبریز گفت: راه آهن میانه- تبریز به مسیر ریلی اروپا و شمال قفقاز متصل می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی ظهر امروز در بازدید از ایستگاه خاوران پروژه راه آهن میانه – تبریز با بیان اینکه این پروژه یکی از مهمترین طرح های ما در وزارت راه و شهرسازی است، افزود: برای تکمیل این پروژه در تلاش هستیم و باید منابع لازم برای بهره برداری از ایستگاه خاوران و اتصال این ایستگاه به داخل شهر تبریز مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه اتصال ایستگاه خاوران به ایستگاه موجود تبریز ضروری است، ادامه داد: این خط مسیر اتصال به اروپا و شمال قفقاز بوده و دارای اهمیت زیادی از نظر ترانزیت ریلی و جابه جایی مسافران از ایران به اروپا و قفقاز را دارد.

اسلامی با اشاره به اینکه تفاهنامه ای با روسیه و آذربایجان برای بازسازی خط ریلی نخجوان امضا شده است، گفت: امیدواریم به زودی شاهد بازگشایی این مسیر ریلی و ترافیک بار و مسافر به شمال قفقاز و اروپا باشیم.

وی سپس در خصوص دیگر پروژه های ریلی استان آذربایجان شرقی گفت: پروژه احداث راه آهن سراب و اردبیل از بستان آباد و میانه انجام می شود و باعث رونق ترانزیت کالایی و مسافری شده و توسعه منطقه را باعث خواهد شد.

کد خبر: ۶۲٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha