۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی حجم تولید و کیفیت خرما
دبیرکل انجمن ملی خرما عنوان کرد

افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی حجم تولید و کیفیت خرما

تکلوزاده، دبیرکل انجمن ملی خرما از افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی میزان تولید و کیفیت خرما خبر داد و گفت: هزینه های تولید خرما افزایش پیدا کرده اما جالب اینکه قیمت خرما در مبادی تولید نسبت به سال گذشته تغییر خاصی نکرده و حتی کاهشی هم بوده است.

به‌گزارش بازار، مقداد تکلوزاده دبیرکل انجمن ملی خرما در برنامه «صبح و گفتگو» با اشاره به تولید بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن خرما در کشور گفت: ما از نظر تولید خرما دومین کشور دنیا و از نظر حجم صادرات خرما هم اولین کشور هستیم و بنابراین از نظر قیمتی و کیفیتی نباید مشکلی داشته باشیم.

وی از افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی میزان تولید و کیفیت خرما به دلیل افزایش بارندگی ها در کشور خبرداد و گفت: گرچه به دنبال افزایش تورم، هزینه های تولید خرما شامل نهاده های کشاورزی، کود و سم و نیروی کار نیز افزایش پیدا کرده اما جالب است که قیمت خرما در مبادی تولید نسبت به سال گذشته تغییر خاصی نکرده و حتی کاهشی هم بوده است.

دبیرکل انجمن ملی خرما اظهارکرد: حاشیه سود بالای برخی سوپرمارکت ها باعث شده که مصرف کننده نهایی در تهران و مشهد و دیگر شهرها خرما را با قیمت بیشتری تهیه کند وگرنه قیمت خرما در بخش تولید تغییر زیادی نکرده است.

تکلوزاده نظارت بر توزیع و برخورد با متخلفان را ضروری دانست و گفت: عرضه مستقیم محصول در میادین میوه و تره بار علاوه بر اینکه می تواند از افزایش بی رویه قیمت خرما جلوگیری کند باعث افزایش سرانه مصرف خرما نیز خواهد شد.

کد خبر: ۶۲٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha