۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
۶۵۰۰ قهوه خانه و سفره خانه در آستانه تعطیلی از ترس کرونا
در گفتگو با بازار عنوان شد

۶۵۰۰ قهوه خانه و سفره خانه در آستانه تعطیلی از ترس کرونا

رئیس اتحادیه قهوه خانه داران و رستورن های سنتی گفت که  ویروس کرونا فعالیت این صنف را به طورکامل فلج می کند.

شیوع ویروس کرونا به دلیل ترس از ابتلا به این بیماری موجب شد تا راهکارهای جلوگیری از ابتلا به این بیماری در اولویت قرار بگیرد که یکی از این اقدامات عدم استفاده از قلیان و مصرف غذا در خارج از منزل است بنابراین این مساله می تواند فعالیت برخی صنوف را مختل کند.

محسن نظری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد:  ایجاد هراس از ابتلا بیماری کرونا در جامعه برای صنف قهوه خانه داران و رستوران های سنتی مشکلات جدی ایجاد و فعالیت آنها را به صورت کامل فلج کرده است.

شیلنگهای یکبار مصرف استفاده کنید

وی افزود: از آنجایی که شیلنگ قلیان به عنوان یکی از عوامل انتقال ویروس کرونا معرفی شده بنابراین فعالان این صنف نمی توانند قلیان به مشتریان عرضه کنند و از سوی دیگر هراس نسبت به ابتلا به کرونا نیز میزان تقاضا و مراجعه به سفره خانه ها را به صفر نزدیک کرده است.

این فعال صنفی ادامه داد: عرضه قلیان تنها عاملی بود که برای فعالان در صنف قهوه خانه داران توجیه اقتصادی داشت بنابراین کاهش تقاضا به دلیل هراس از ابتلا به کرونا این صنف را کاملا فلج کرده و به تعطیلی می کشاند.

رئیس اتحادیه قهوه خانه داران و رستوران های سنتی تاکید کرد: عرضه قلیان عاملی بود که مشتری را به سفره خانه ها می کشاند بنابراین فعالان این صنف فقط با سرو غذا و سرویس چای نمی توانند سر پا بمانند.البته مصرف غذا در رستوران ها نیز به دللی هراس مردم از ابتلا به کرونا به حداقل خواهد رسید.

فعالیت ۵ هزار سفره خانه دارای پروانه

نظری تصریح کرد: در حال حاضر پنج هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب و ۱۵۰۰ واحد صنفی فاقد پروانه به دلیل شیوع کرونا در کشور درخطر تعطیلی هستند.

رئیس اتحادیه قهوه خانه داران و رستوران های سنتی تصریح کرد: به اعضای صنف توصیه کرده ایم که از شیلنگ های یکبار مصرف برای عرضه قلیان استفاده کنند تا بدین ترتیب بتوانند تقاضایی در بازار ایجاد کنند اما نسبت به این امر نمی توانیم اجبار کنیم زیرا تعیین تکلیف قانونی برای صنوف نیاز به مصوبه کمیسیون نظارت دارد.

کد خبر: ۶٬۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 11
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Adas IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      13 2
      توروخدا بازشون کنید تاکی میخواد بسته بشه داره زندگی ادم نابود میشه؟؟
    • DE ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
      15 5
      مکش قلیان قلیان خرابت میکند قلیان شغالت میکند قلیان کرونایت میکند مکش قلیان
    • هانیه امین زاده IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
      10 8
      این دولت بی فکری که قهوه خونه هارو تعطیل کرده چرا به فکر مردم نیست دوماهه مغازمون تعطیله از کجا اجاره رو بیاریم چی بخوریم مریض شدیم چطور بریم بیمارستان چجوری زندگی کنیم
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
      10 1
      ما و چند خانواده دیگه که با همسرم کار میکردند بیکار شدند و ضربه بزرگی به زندگیهامون زده تورو خدا راه حلی بریزید
    • نوید IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      7 0
      شما نمیتوانید کاری کنید ولی بنده اعلام ورشکستگی میکنم
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      7 1
      تورخدا باز کنید بچه داریم باید چی بخوریم الان داره میشه سه ماهه شوهرم بسته مغازه نکات بهداشتی رعایت میکنن تورخدا باز کنید
    • ناصر عقيلي IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      4 0
      من الان باغ رستوران دارم ٦ ماهه دارم اجاره از جيب ميدم ماهيانه ده مليون تومن پول نگهبان و... هم هست خرج زن بچه هست از كجا بايد بيارم دارم ورشكست ميشم تورو خدا يه فكري هم به حال ما بكنيد بخدا ١٠٠م قرض كردم نتونم كار كنم بايد برم زندان
    • امیر IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      5 1
      همه کارها باز شده فقط زورتون به قهوه خانها میرسه بابا تو هر مغازه ۴.۵نفر دارن نون میبرن.فلج شدیم
    • علی IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      6 1
      به خدا ما هم زنا بچه داریم باید چیکار کنیم از کجا خرجی بیاریم چرا انقدر دولت بی فکره
    • هادی NL ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      6 0
      عرضه و استعمال دخانیات بر طبق قانون در اماکن عمومی ممنوع است، از جمله در قهوه خانه ها. آقای نظری میگوید اگر در قهوه خانه قلیان نباشد، قلیان کشی زیرزمینی میشود، خب بشود ! مگر مصرف مشروب و مواد مخدر زیرزمینی نیست ؟؟ چرا مشروب فروشی و شیره کش خانه مجوز کار ندارند؟؟ در اطراف همه قهوه خانه ها، منازل مسکونی و واحدهای اداری تجاری قرار دارد، دود قلیان از در و پنجره و دودکش قهوه‌خانه به بیرون منتقل و نصیب همسایگان میشود، شما به این میگویید شغل ؟؟ تفریح ؟؟؟
    • IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      0 0
      با سلام اراعه قلیان در قهوه خانه و سفره خانه علاپه برکافه صاحب نون میبرد شاگرداش هم نون میبرد سوم کارگراش نون میبرد چهارم ارضه توتون وتنباکو زغال نون میبرد پنجم که مهمتر دست فروشان هست که نون از قهوه خانه و سفره خانه میبرد مثلن حوراب چی میاد جوراب میفروشه منفهت میکنه خواهشن این عرضه اقتصاد رو نبندید