۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
ایجاد صندوق بیمه بیکاری برای اصحاب فرهنگ و رسانه
سخنگوی دولت خبر داد

ایجاد صندوق بیمه بیکاری برای اصحاب فرهنگ و رسانه

ربیعی، سخنگوی دولت از ایجاد صندوق بیمه بیکاری برای اصحاب فرهنگ - هنر و رسانه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود که به منظور رعایت دستور العمل‌های بهداشتی، به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: در جلسه گذشته هیات دولت به یک نگرانی دیرین جامعه هنری پاسخ داده شد و اصحاب فرهنگ - هنر و رسانه صاحب صندوق بیمه بیکاری شدند.

سخنگوی دولت گفت: برابر با این مصوبه، شاغلین فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که درآمد اصلی خود را از این فعالیت‌ها دریافت می‌کنند، در صورتی که یکسال حق بیمه خود را پرداخت کرده باشند، از بیمه بیکاری در شرایط از دست دادن شغل و فعالیت برخوردار خواهند بود.

وی تصریح کرد: منابع مالی مقرری بیکاری در بودجه سنواتی دولت دیده خواهد شد، طبق این مصوبه، شورایی با نمایندگی دستگاه‌های اجرایی ذیربط و نمایندگان صنوف فرهنگی – هنری و رسانه‌ای با مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل خواهد شد که بررسی و تصویب سیاست ها، ضوابط و شرایط عمومی و نیز بررسی و تایید واجدین شرایط دریافت مقرری بیکاری را برعهده خواهد داشت.

ربیعی گفت: به موجب این تصویب‌نامه هر یک از حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای می‌توانند یک کانون سراسری تشکیل دهند.

سخنگوی دولت همچنین افزود: تصمیم دیگر در هیات دولت افزایش ضریب فوق العاده ویژه قضات شریف که پس از پیشنهاد شورای حقوق و دستمزد، مورد تصویب هیات دولت قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: آخرین باری که فوق العاده ویژه مذکور اعمال شده مربوط به حدود ۱۰ سال قبل است که این اقدام گامی کوچک در جهت بهبود معیشت قضات شریف می‌باشد. این افزایش شامل گروه‌های دوازدگانه مشاغل قضایی می‌شود.

ربیعی اختصاص اعتبار و نیز تسهیلات بانکی برای ۲ استان سیل زده کشور را مصوبه دیگر دولت برشمرد و گفت: مبلغ ۱۲۵ میلیارد و ۸۴۳ میلیون تومان برای کمک بلاعوض جهت واحدهای مسکونی شهری و روستایی و تامین لوازم واحد مسکونی و همچنین ۱۴۳ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای جبران خسارات واحدهای مسکونی برای این دو استان اختصاص یافت.

سخنگوی دولت افزود: به منظور تشویق خیرین مدرسه ساز دولت در هفته گذشته تصویب کرد هزینه اشخاصغ غیردولتی برای احداث فضای آموزشی و پرورشی بعنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی احتساب گردد. وی در ادامه داد: هزینه‌های مذکور شامل وجوه واریزی مودیان مالیاتی پس از تایید سازمان نوسازی توسعه و مدارس کشور است.

ربیعی همچنین گفت: در هفته گذشته استخدام ۱۲ هزار نفر از فرزندان معزز شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد و بالاتر مورد موافقت رییس جمهور قرار گرفت، همچنین رییس جمهور بر ضرورت اهتمام دستگاهای اجرایی بر جذب این فرزندان تایید کرد.

وی همچنین در باره جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تصریح کرد: عصر دیروز این جلسه تشکیل شد، در ابتدای جلسه ترتیبات برگزاری جلسات به طور منظم مورد توافق اعضا قرار گرفت، سپس محورهای مورد نظر مقام معظم رهبری در جلسه پیشین ستاد مطرح و در جلسه در مورد چگونگی اجرایی کردن آن‌ها بحث و بررسی صورت گرفت.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: در این راستا گزارشی از اقدامات دولت برای انتشار اوراق مالی، فروش دارایی‌های دولت و نیز فروش سهام شرکت‌های دولتی، بعلاوه چگونگی افزایش سرمایه گذاری و برخی موانع آن و نیز جهش تولید و رفع مشکل آن ارائه شد.

کد خبر: ۶۲٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha