۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
تخصیص ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای «کشاورز کارت» در اصفهان/ ۳۰درصد اعتبارات جذب شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تخصیص ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای «کشاورز کارت» در اصفهان/ ۳۰درصد اعتبارات جذب شد

اصفهان- شریفی، مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح واگذاری «کشاورز کارت» برای استان در نظر گرفته شده است.

علی شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه «کشاورز کارت» به منظور تامین سرمایه در گردش خرید سم و کود مورد نیاز برای تولید محصولات استراتژیک گندم، جو، کلزا و چقندرقند پیش بینی شده است، اظهار داشت: نرخ سود این وام ۱۲ درصد است و کشاورزان می‌توانند در بازه زمانی یک ساله از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزان مشمول استفاده از «کشاورز کارت» توسط مدیر جهاد کشاورزی شهرستان به بانک معرفی می‌شوند، ادامه داد: این کشاورزان در گذشته در سامانه پهنه بند ثبت‌نام کرده و می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

سقف اعتبار هر «کشاورز کارت» ۲۰ میلیون تومان است
مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه به ازای هر هکتار زمین کشاورزی دو میلیون تومان از این تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، افزود: سقف این تسهیلات برای هر کشاورز ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه حدود چهار هزار نفر تاکنون درخواست دریافت «کشاورز کارت» را در استان اصفهان اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: در این زمینه در مجموع برای استان اصفهان ۲۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

تاکنون ۳۰ درصد از اعتبارات «کشاورز کارت» جذب شده است
شریفی با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۰ درصد از اعتبار در نظر گرفته شده برای «کشاورز کارت» در استان اصفهان جذب شده است، ابراز داشت: برای اعلام فراخوان این امر به کشاورزان علاوه بر استفاده از ظرفیت ادارات جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها و اعلام به تشکل‌های حوزه کشاورزی از طریق ارسال پیامک نیز این امر انجام شده است.

وی گفت: همچنین اطلاع رسانی با برقراری تماس به همه کشاورزان در زمینه استفاده از«کشاورز کارت»  انجام شده است.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه کسانی که هنوز نیز در سامانه پهنه بندی ثبت نام نکرده اند می‌توانند با مراجعه به سایت و ثبت پهنه بندی در سامانه اقدام کنند، ادامه داد: در صورت طی این مرحله به کشاورزان جدید نیز سهیمه «کشاورز کارت» تعلق می‌گیرد.

وی تصریح کرد: کشاورزان تنها می‌توانند  در پایانه‌هایی که شرکت‌های خدمات حمایتی جهاد را ارائه می‌دهند از «کشاورز کارت» برای خرید استفاده کنند.

کد خبر: ۶۲٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha