۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
آیا نهنگ های بیت کوین برگشته اند؟
همزمان با صعود ارزش بیت کوین؛

آیا نهنگ های بیت کوین برگشته اند؟

با توجه به افزایش ارزش رمزارزها به ویژه بیت کوین؛ پرسشی مطرح است آیا سرمایه گذاران میلیاردی یا به اصطلاح همان نهنگ های بیت کوین برگشته اند؟

بازار؛ گروه بورس: سایت «اینوست اپدیا» نوشت: نهنگ های بیت کوین در حال بازگشت هستند.  اصطلاح نهنگ های بیت کوین به موسسات یا اشخاصی گفته می شود که دارایی های زیادی از بیت کوین دارند، یا به اندازه کافی قابل توجه  که می تواند در مسیر قیمت رمزارزها تاثیر بگذارند. به عنوان مثال، برخی  روند گاوی سال ۲۰۱۷ در بازارهای رمزنگاری را به دلیل نهنگ های بیت کوین می دانند که گویا پس از ثبت سود شان، معاملات را رهبری کرده و سپس از آن خارج شده اند.

طبق گزارش بلومبرگ، One River Asset Management، صندوق پوشش ریسک، دارایی ها و تعهدات قابل توجهی به ارزش حدود یک میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۱ را در بیت کوین (BTCUSD) و اتریوم (ETHUSD) جمع کرده است.

اریک پیترز، بنیانگذار شرکت، به این نشریه گفت : او قصد دارد یک  گزینه امن سرمایه گذاری را تحت عنوان blue-chip» « fiduciary برای رمزارزها ایجاد کند که هدف آن سرمایه گذاران نهادی است. صندوق ریسک  از همکاری با شرکت خدمات مالی  (North Trust Corporation (NTRS، که اخیراً با شرکت خدمات مالی Standard Chartered PLC (SCBFF) که دفتر مرکزی اش در انگیس قرار دارد، برای ضمانت و صرافی  کوین بیس، مستقر در سانفرانسیسکو برای  بخش تجاری، همکاری کرده، خبر داده است. درحالی که سایر سرمایه گذاران نهادی و صندوق های تامینی نیز در حال خرید منابع بزرگ بیت کوین هستند و در صددند تا خود را به نهنگ تبدیل کنند.

پیترز تنها سرمایه گذار موجود در بیت کوین نیست. یکی از سرمایه گذاران وی، شرکت سرمایه گذاری مستقر در لندن Ruffer LLP، اخیراً از اختصاص یافتن  ۲.۵ درصد صندوق چند استراتژی این شرکت به بیت کوین خبر داده است؛ به طوریکه ارزش آن از هفته گذشته تقریباً به  ۷۴۰ میلیون دلار رسیده است.

Ruffer LLP در یک یادداشت نوشت: ما این  رویه را به عنوان یک بیمه نامه کوچک اما قدرتمند در برابر ادامه کاهش ارزش پولهای مهم جهان می بینیم. همچنین  این شرکت بیت کوین را به عنوان پوشش ریسک  برای برخی از خطرات پولی و بازار توصیف کرد.

از آنجا که بیت کوین یک دارایی مستعار است که در آن صاحبان توسط دارایی های خود شناسایی می شوند، شناسایی دقیق بزرگترین دارندگان ارز رمزپایه دشوار است. با این حال، طبق گزارش  btc.com ، ۱۳.۵ درصد صاحبان بیت کوین ۱۰ هزار واحد یا بیشتر از ارز رمزنگاری شده را در اختیار دارند که در مجموع تقریباً ۲.۵ میلیون بیت کوین است.  به طوری که سرمایه گذاری های One River و Ruffer LLP در این گروه قرار می گیرد. در عین حال که تاکنون حدود ۱۸.۵ میلیون بیت کوین استخراج شده است و قرار است تعداد کل آنها به  ۲۱ میلیون  برسد.

چرا شرکت ها در بیت کوین سرمایه گذاری می کنند؟
هر دو شرکت One River و Ruffer LLP خطرات اقتصادی کلان ناشی از بحران اقتصادی فعلی را دلیل سرمایه گذاری خود در ارزهای رمزپایه عنوان کردند. همچنین به گفته پیترز از One River، هزینه های مالی کنترل نشده توسط بانک های مرکزی ارزهای ملی را کاهش داده و می تواند باعث تورم شود. نرخ بهره پایین اوراق قرضه و سایر ابزارهای پس انداز با بستن سایر راه های سرمایه گذاری، وضعیت را بیشتر وخیم تر کرده است.

محدودیت عرضه و افزایش قیمت بیت کوین این توانایی را دارد که به عنوان یک ابزار جایگزین در برابر نوسانات برای سرمایه گذاران عمل کند. پیترز به جمع علاقه مندان به بیت کوین پیوسته و گفته است که وضعیت فعلی منجر به «تخصیص  بخشی از سرمایه به این کلاس دارایی جدید" خواهد شد. به گفته بنیانگذار صندوق پوشش  ریسک «جریان ها تازه آغاز شده اند.»

کد خبر: ۶۲٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha