۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
برف و سرما در راه است
هشدار سازمان هواشناسی:

برف و سرما در راه است

ضیائیان، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی گفت: سیستم بارشی از اواخر روز سه‌شنبه از شمال غرب وارد کشور می‌شود و در روز چهارشنبه تمام نیمه غربی کشور درگیر بارش برف و باران خواهد شد.

به گزارش بازار، صادق ضیائیان با هشدار به هموطنان برای پرهیز از سفرهای غیر ضروری در این ایام افزود: این سامانه با نفوذ هوای سرد همراه است و همه استان‌های شمال غرب و غرب کشور مثل آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان و همدان و قزوین و حتی چهار محال و بختیاری و استان‌های مرکزی شاهد بارش برف خواهند بود و بارش‌ها در استان‌های جنوبی‌تر مثل خوزستان به صورت باران خواهد بود.

صدور هشدار زرد و نارنجی
مدیرکل پیش بینی و هدار سریع هواشناسی گفت: امروز ۲ هشدار مجزا صادر کردیم یکی هشدار نارنجی برای برف که اولین بارش گسترده برف زمستانی در کشور است و دیگری هم هشدار زرد برای سایر استان‌هایی که بارش برف و باران را توامان خواهند داشت و در این هشدارها کاهش دما را هم ذکر کرده ایم.

بارش برف در تهران
ضیائیان گفت: طی چهارشنبه و پنج شنبه در ارتفاعات و محورهای البرز و زاگرس بارش برف زیادی را خواهیم داشت و پنج شنبه شب در تهران هم ممکن است شاهد بارش برف باشیم.

او افزود: اواخر جمعه و روز شنبه سامانه به سمت شرق و استان‌های خراسان حرکت می‌کند و بعد از آن کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۰ درجه را خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی گفت: استان‌های مرکزی و جنوبی کشور هم از بارش‌ها سهم خواهند داشت به ویژه استان‌های یزد و کرمان.
 
افزایش بارش ها نسبت به پارسال
او درخصوص میزان بارندگی‌ها در مقایسه با سال گذشته نیز گفت: نسبت به پارسال و بلند مدت تا الان بارش‌ها بیشتر بوده است و زمستان نرمالی هم طبق پیش بینی‌ها خواهیم داشت یعنی زمستانی با باران و برف و سرمای زمستانی.

ضیائیان توصیه‌هایی هم به کشاورزان و کندوداران و مرغداران داشت: توصیه ما به گلخانه داران و مرغداران این است که حتما سیستم گرمایشی خود را بازدید و آماده کنند، کشاورزان هم سعی کنند از کودهای نیتروژنه استفاده نکنند، زیرا به سرمازدگی کمک می‌کند، اگر هم محصولی خارج از انبار دارند فکری برای آن بکنند، همچنین از سم‌های محلول هم استفاده نشود، کندوداران هم کندوها را برای جلوگیری از سرمازدگی بپوشانند.

کد خبر: ۶۲٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha