۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸
جابه جایی مسافر در راه‌آهن زنجان ۶۸درصد کاهش دارد
مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور:

جابه جایی مسافر در راه‌آهن زنجان ۶۸درصد کاهش دارد

زنجان- خدایی، مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور گفت: در ۹ ماه امسال۲۱۷ هزار نفر از طریق ناوگان ریلی شمالغرب کشور جا به جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۸ درصد کاهش دارد.

علی خدایی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان ریلی شمالغرب کشور کاهش یافته است، گفت: تا سال گذشته ۳۲رام قطار جا به جایی مسافران را برعهده داشتند. 

وی اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا  توسط ۱۸ رام قطار جا به جایی مسافر از طریق ناوگان ریلی شمالغرب کشور انجام می‌شود که این مهم نصف شده است.  

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور، با بیان اینکه طی ۹ ماه سال گذشته یک میلیون مسافر از طریق ناوگان ریلی شمالغرب کشور جا به جا شدند، گفت: در ۹ ماه امسال تنها ۲۱۷ هزار نفر از طریق ناوگان ریلی شمالغرب کشور جا به جا شده است. 

خدایی تاکید کرد: با شیوع بیماری کرونا جا به جایی مسافر از طریق ناوگان ریلی شمالغرب کشور طی ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۸درصد کاهش دارد. 

وی با بیان اینکه در راستای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در هر کوپه دو نفر مسافر حضور دارد، گفت: با شیوع کرونا ناوگان ریلی شمالغرب با ظرفیت ۵۰ درصدی فعالیت می کند و اگر مسافران اعضای یک خانواده باشد در صورت تمایل و اصرار در یک کوپه قرار می گیرند.

مدیرکل ناوگان ریلی شمال غرب کشور تصریح کرد: قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی استان‌هایی هستند که در حوزه استحفاظی راه‌آهن شمال غرب اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند.

خدایی حوزه استحفاظی راه‌آهن شمال غرب را ۱۲۴ کیلومتر مسیر آذربایجان و ۶۰۱ کیلومتر خروجی ایستگاه مراغه اعلام کرد و گفت: این مسیر ریلی ۳۵ ایستگاه دارد.

وی ابراز داشت: مهمانداران به منظور پیشگیری از بیماری کرونا، دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی را به طور دقیق و به جد رعایت کرده و به منظور حفظ سلامت خود و مسافران از ماسک و دستکش استفاده می کنند.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور، گفت: به مسافران بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش و ماده ضد عفونی داده می شود.

کد خبر: ۶۲٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha