۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
کلیه آزادراه‌های کشور تا پایان سال به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض مجهز می‌شوند
معاون‌برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی:

کلیه آزادراه‌های کشور تا پایان سال به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض مجهز می‌شوند

غفاری، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح الکترونیکی اخذ عوارض جاده‌ای علاوه بر مزایایی از جمله کاهش هزینه‌های سوخت، صرفه‌جویی در زمان سفر و استهلاک وسایل نقلیه و دیگر موارد قطعا به تحقق درآمد واقعی سرمایه‌گذار و بازگشت سرمایه آنها در مدت کوتاه‌تر منجر خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در خصوص نتیجه نشست مدیران شرکت‌های آزادراهی سراسر کشور با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد کرونا ضرورت دارد کلیه آزادراه‌های در حالی بهره‌برداری تا پایان امسال به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض متصل شوند، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد تا پیش از اجرایی کردن این هدف با همکاری دستگاه‌های مرتبط و هم‌اندیشی با شرکت‌های احداث و بهره‌برداری از آزاد راه‌ها در مسیر رفع مشکلات موجود به نفع مردم و سرمایه گذاران اقدام کند.

وی با بیان اینکه به دلیل تعجیل در اجرای طرح مذکور باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط و برنامه‌ریزی دقیق مشکلات موجود مرتفع شود، تصریح کرد:  طرح الکترونیکی اخذ عوارض جاده‌ای علاوه بر مزایایی از جمله کاهش هزینه‌های سوخت، صرفه‌جویی در زمان سفر و استهلاک وسایل نقلیه، کاهش عوارض زیست محیطی، جلوگیری ازازدحام ترافیک درمقابل دروازه‌های آزادراه‌ها و شفافیت مالی شرکت‌های آزادراهی موجب ثبت درست و کم خطای خودروهای عبوری می شود. این مساله مهم قطعا به تحقق درآمد واقعی سرمایه‌گذار و بازگشت سرمایه آنها در مدت کوتاه‌تر منجر خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: در این جلسه که با حضور مدیران بخش آزادراهی و دستگاه‌های مجری برگزار شد مسائل و مشکلات در خصوص اخذ عواید ریالی از کاربران آزادراه‌ها مطرح و نحوه تجهیز آزادراه‌ها به دستگاه‌های ثبت الکترونیک مورد بررسی قرار گفت.

تاسیسات و دوربین‌های ثبت تردد خودرو هم اکنون در آزادراه‌های تهران- ساوه، تهران- قم، کنارگذر قزوین، کرج- قزوین، قزوین- زنجان، ارومیه- تبریز (قطعه ۴)، بندرعباس- شهید رجایی، همت- کرج، کنارگذر شرق سپاهان، تهران- شمال (قطعه یک)، قزوین- رشت، قم- کاشان، کاشان- نطنز- اصفهان نصب شده است و براساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی تا پایان امسال سایر آزادراه‌های کشور به تجهیزات پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز خواهند شد.

کد خبر: ۶۲٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha