۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
 ۷۸۰ واحد صنفی در گیلان متخلف شناخته شدند
معاون نظارت سازمان صمت گیلان:

۷۸۰ واحد صنفی در گیلان متخلف شناخته شدند

رشت- معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان با اشاره به فعالیت ۱۰۵ هزار واحد صنفی در استان گفت: ماه گذشته ۷۸۰ واحد صنفی متخلف در گیلان شناسایی شدند.

به گزارش بازار به نقل از صمت گیلان، مهدی نقدی گفت: محصولاتی مانند آجیل، میوه، شیرینی‌جات و هندوانه از جمله کالاهایی است که در طرح نظارتی بازرسان در قالب گشت مشترک با ماموران تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، اتحادیه صنفی و بازرسان سازمان صمت استان مورد رصد قرار می‌گیرند.

وی افزود: همه عمده فروشی‌ها و خرده فروشی‌ها توسط بازرسان مورد نظارت قرار می‌گیرند؛ با هماهنگی تعزیرات حکومتی استان تصمیم داریم تا رسیدگی و صدور رای برای متخلفان شناسایی شده در اسرع وقت انجام شود تا مردم و شهروندان نیز روند بازدید و نظارت را به خوبی مشاهده کنند.

نقدی تصریح کرد: متاسفانه برخی از واحدهای صنفی قیمت مصوب را رعایت نمی‌کنند در حال حاضر در گیلان ۱۰۵ هزار واحد صنفی داریم تعدادی از این واحدها قانون شکنی کرده و کالاها را با قیمت مصوب عرضه نمی‌کنند؛ با توجه به اینکه تعداد واحدهای صنفی زیاد است از شهروندان و مردم می‌خواهیم تا در قالب ناظران افتخاری به ما کمک کنند.

معاوت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت گیلان گفت: شهروندان به محض مشاهده واحدهای صنفی متخلف که قیمت‌گذاری صحیح را رعایت نمی‌کنند مراتب را از طریق تماس با سامانه تلفنی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا سامانه تلفنی ۱۳۵ تعزیرات حکومتی به ما اطلاع دهند.

وی افزود: در طول یک ماه اخیر ۸ هزار و ۲۳۵ بازرسی از واحدهای صنفی داشتیم که از این تعداد بازرسی ۷۸۰ واحد صنفی متخلف شناسایی و برای آن‌ها تشکیل پرونده داده شد؛ براساس قانون متخلفان این حوزه ملزم به پرداخت جریمه نقدی می‌شوند و چنانچه شاهد تکرر تخلف توسط آن‌ها باشیم نسبت به پلمپ واحد صنفی اقدام می‌کنیم.

کد خبر: ۶۲٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha