۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به کام سوداگران تمام شد؛ عدم نظارت بر تأمین کالاهای اساسی رانت‌خواری است
نائب رئیس مجلس:

ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به کام سوداگران تمام شد؛ عدم نظارت بر تأمین کالاهای اساسی رانت‌خواری است

اردبیل- نیکزاد، نائب رئیس مجلس گفت: تخصیص ارز دولتی برای تأمین کالاهای اساسی متأسفانه در محل‌های پیش‌بینی شده استفاده نشده و این موضوع به کام سوداگران تمام شد.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از بودجه سال ۱۴۰۰ حذف شده است، اظهار داشت: در راستای تأمین کالاهای اساسی و تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی ۸ میلیارد و ۴۲۱ میلیون دلار ارز دولتی در نظر گرفته شده که متأسفانه در محل‌های پیش‌بینی شده استفاده نشد و این موضوع در واقع به کام سوداگران تمام شد.

وی بیان کرد: در  تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی باید شرایط به گونه‌ای باشد که مردم تاثیر این ارز را در زندگی خود لمس کنند که این اتفاق نیفتاد.

نائب رئیس مجلس گفت: نظارت بر نحوه اختصاص ارز دولتی یک اولویت اساسی است که در این زمینه جلوگیری از سوءاستفاده از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به عنوان یک اولویت اساسی و مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه باید برای افزایش قدرت خرید مردم تمهیدات لازم و اساسی اندیشیده شود.

نیکزاد تصریح کرد: کاهش تورم و افزایش یارانه‌ها یکی از مواردی است که به عنوان اولویت اساسی مطرح است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم مبنای کار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: تأمین کالاهای اساسی با قیمت مناسب برای تحقق اهداف مورد نظر محقق نشد و در این زمینه باید نظارت جدی بر بازار انجام شود چرا که بدون نظارت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به رانت تبدیل می‌شود و این مسئله به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

کد خبر: ۶۲٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha