۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
موافقت دولت با برقراری بیمه بیکاری اهالی فرهنگ، هنر و رسانه
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد

موافقت دولت با برقراری بیمه بیکاری اهالی فرهنگ، هنر و رسانه

صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از موافقت دولت با برقراری بیمه بیکاری اهالی فرهنگ، هنر و رسانه خبر داد.

به گزارش بازار، سید عباس صالحی با اعلام خبر موافقت دولت با برقراری بیمه بیکاری اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، گفت: با تصویب آئین نامه مربوط در هیات وزیران از این پس بیمه بیکاری اهالی فرهنگ، هنر و رسانه که از جمله تکالیف قانون برنامه ششم توسعه کشور است، اجرایی می‌شود.

از جمله نقاط قوت مصوبه اخیر هیات وزیران مشارکت صنوف فرهنگی و هنری در تهیه و تدوین پیش نویس اولیه آن است که در جلسات متعدد با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه و برای سیر مراحل قانونی و اخذ نظر دستگاه‌های مربوط و مندرج در تبصره یادشده به سازمان برنامه و بودجه ارسال و توسط سازمان یادشده برای تصویب تقدیم دولت شد و پس از جلسات متعدد در کمیسیون فرهنگی دولت و حصول وفاق در مجموعه دستگاه‌های ذی‌ربط بویژه وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی، آیین‌نامه مربوط بررسی نهایی شد و در جلسه ۳۰ آذر توسط هیات وزیران تصویب شد.

نخستین بار برای حمایت از این قشر فرهیخته بیمه بیکاری اجرا خواهد شد، زیرا عمده این مشاغل در زمره مشاغل آزاد تعریف و تا کنون مشمول حمایت‌های قانون بیمه بیکاری نشده اند.

یکی از آسیب پذیرترین مشاغل در هر کشوری مشاغل حوزه فرهنگ، هنر و رسانه است، زیرا با هر فشار و چالش اقتصادی و مالی، تولیدات آن از سبد مصرفی خانوار حذف و یا از اولویت خارج می‌شود.

بحران بیماری کرونا و تعطیلی‌های پی در پی مشاغل فرهنگی و هنری، برغم حمایت‌های انجام شده توسط دولت، مشخص کرد شاغلان این فعالیت‌ها باید از پشتوانه‌ای محکم‌تری برخوردار شوند تا پوشش‌دهنده و حامی معیشت این قشر فرهیخته باشد.

کد خبر: ۶۲٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha