۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
۳۶۷ مجوز مشاغل خانگی در قزوین صادر شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین:

۳۶۷ مجوز مشاغل خانگی در قزوین صادر شد

قزوین- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: ۳۶۷ مجوز مشاغل خانگی برای اشتغال ۴۶۱ نفر در استان صادر شده که رقمی بالاتر از تعهد مصوب شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی قزوین، رضا گروسی اظهار داشت: در سال جاری با توجه به ابلاغ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌بایست ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی برای اشتغال ۳۰۰ نفر در استان صادر شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه عملکرد استان قزوین در این زمینه بالاتر از تعهد مصوب است و باید از زحمات همکاران در این زمینه قدردانی کرد.

گروسی خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال برای مجوزهای مشاغل خانگی صادر شده در استان ۴۹ هزار و ۸۳۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: این تسهیلات که کم بهره و ارزان قیمت هستند بیشتر به مشاغل خانگی با محوریت خیاطی و قالی بافی پرداخت شده اند.

گروسی افزود: این تسهیلات در ۳۲۰ رشته به متقاضیان در بخش‌های میراث فرهنگی، گردشگری، خدمات، صنایع تبدیلی و تکمیلی پرداخت می‌شود و لازمه آن داشتن مهارت، ثبت نام در دستگاه‌ مجری و اخذ مجوز است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین با اشاره به دستگاه‌های مجری در این طرح، افزود: سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری، سازمان صمت و بهزیستی، اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در این طرح مشارکت دارند.

کد خبر: ۶۲٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha