۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
نفت ۶۰ دلاری می‌شود

نفت ۶۰ دلاری می‌شود

ترافیگورا پیش‌بینی کرد که قیمت نفت خام در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۶۰ دلار برای هر بشکه می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، شرکت بزرگ تجارت کالای ترافیگورا انتظار دارد تقاضای نفت در سال آینده به‌دلیل واکسیناسیون‌های انبوه احیا شود و قیمت این کالای راهبردی به ۵۵ تا ۶۰ دلار برای هر بشکه برسد.

سعد رحیم، اقتصاددان ارشد ترافیگورا در این باره گفت: تاکنون شاهد بهبود چشمگیر تقاضا در بسیاری نقاط به‌ویژه در چین و همچنین اروپا و ژاپن بوده‌ایم. تقاضا در بعضی از نقاط آمریکا همچنان ضعیف است، اما می‌توانیم شاهد بهبود بیشتری باشیم.  

تقاضای هند آسیب شدیدی دیده است، اما روند بهبود در این کشور هم خوب به نظر می‌رسد.

تقاضای نفت چین به‌طور قطع بهبود یافته است، به‌طوری که مقدار فرآوری پالایشگاه‌های نفت این کشور در ماه‌های اکتبر و نوامبر به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافت.  

با تمایل مردم هند به استفاده از وسایل نقلیه شخصی به جای وسایل نقلیه عمومی، تقاضای بنزین در این کشور افزایش یافته است.

این در حالی است که همچنان کشورهای متعددی در اروپا در حال تلاش برای مهار شیوع ویروس کرونا هستند و با نزدیک شدن تعطیلات سال نو میلادی، قرنطینه‌ها در چند کشور تشدید شده است.

با این حال سعد رحیم معتقد است که با توجه به اجرای محرک‌های مالی دولت‌های اروپایی و تمدید بسته کمک مالی که قرار است در آمریکا اجرا شود، آینده کوتاه‌مدت نفت مثبت خواهد بود.

اقتصاددان ارشد ترافیگورا درباره افزایش عرضه نفت لیبی گفت: روند افزایش تولید نفت لیبی بسیار سریع بود و نفت بیشتری عرضه نمی‌شود، این افزایش تولید جذب بازار شد و این به معنای بهبود تقاضاست.  

کد خبر: ۶۱٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha