۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
حمایت از بازنشستگان در طرح اقدام ملی مسکن
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

حمایت از بازنشستگان در طرح اقدام ملی مسکن

صادقی فر، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در طرح اقدام ملی مسکن از بازنشستگان حمایت می شود و بیش از ۵۰ درصد زمین های مورد نیاز برای مسکن کارگری جانمایی شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابراهیم صادقی‌فر در نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران که با حضور معاون استاندار مازندران و مدیران دستگاه های اجرایی شورای هماهنگی تعاون استان برگزار شد، اظهار کرد: در تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی، واجدین شرایط برای ساخت مسکن کارگران شناسایی شده اند.

وی بیان کرد: خط اعتباری برای خانه‌دار شدن کارگران ایجاد شده که می‌توانند با عضویت در تعاونی‌های مسکن از این خط اعتباری استفاده کنند و به ازای هر واحد میانگین ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ۵ سازنده اصلی کار را بر عهده گرفتند، افزود: برای ساخت مسکن کارگران، تعاونی ها خوشنام به وزارت راه و شهرسازی معرفی می شوند.

صادقی‌فر با تاکید بر اینکه برای تسهیل تأمین مسکن کارگران همه دستگاه‌ها را بسیج کردیم تا سهم آورده کارگران به حداقل برسد، گفت:  اراده خوبی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و  وزارت راه و شهرسازی وجود دارد تا مقوله مسکن کارگری با جدیت مورد بررسی قرار گیرد و موانع در این زمینه برطرف شوند.

صادقی‌فر، مسکن را یکی از الزامات اولیه در جهت صیانت از جامعه کار و تلاش دانست و افزود: کارگر اگر دارای مسکن باشد و از این بابت دغدغه‌ای نداشته باشد با آرامش روحی و روانی بیشتری در کار و تولید ایفای نقش می‌کند و این مهم اثرات اجتماعی و اقتصادی زیادی بر خانواده‌ها دارد.

وی همچنین از ثبت نام ۴۲۲۴  کارگر در استان مازندران در این طرح خبر داد.

کد خبر: ۶۱٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha