۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
شب های زمستان با طعم بازی‌های ایرانی!
بازی های پر طرفدار ایرانی را بشناسید

شب های زمستان با طعم بازی‌های ایرانی!

این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا بیش از پیش به دنیای مجازی و سرگرمی وابسته‌ایم. بازی یکی از همان سرگرمی‌هایی است که بیش از پیش محبوب شده و افراد زمان بیشتری را با آن درگیرند.

مژده باقری؛ بازار: صنعت بازی‌سازی در سال‌های اخیر با رشد قابل توجهی روبه رو شده و کاربران ایرانی بیش از پیش به این صنعت روی خوش نشان داده و ترجیح می‌دهند تایم بیشتری را به آنها اختصاص دهند. از طرفی این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا بیش از پیش به دنیای مجازی و سرگرمی وابسته‌ایم. بازی یکی از همان سرگرمی‌هایی است که بیش از پیش محبوب شده و افراد تایم بیشتری را با آن درگیرند. اما این روزها کدام بازی‌های ایرانی محبوبیت بیشتری دارند؟ و اگر شما جزو افرادی هستید که به بازی علاقه مندید بهتر است در میان بازی‌های ایرانی کدام گزینه را انتخاب کنید؟

آمیرزا بازی کلماتی با رنگ و بوی ایرانی
آمیرزا با یک بازی با گرافیک خوب، انیمیشن های دقیق، صداگذاری و موسیقی دلنشین رو به رو هستید که نقص فنی در قاموس آن جایی ندارد و به راحتی می‌توانید یک بازی خوب را تجربه کرده و هوش خود را به چالش بکشید.

موضوع و سبکی در نظر گرفته شده برای آمیرزا با بافت فرهنگی ایرانی ارتباط تنگانگی دارد و شاید این موضوع و دیالوگ‌های کوچه بازاری این بازی باعث می‌شود که مخاطب ارتباط بهتری با آن برقرار کند.

آمیرزا یکی از بازی‌هایی است که توانست در سال ۹۶ عنوان برترین بازی سال ۹۶ را به خود اختصاص دهد. این بازی که حاصل کار تیم نردبان اندیشه است پیش از آمیرزا با بازی باقلوا توانسته بودند در دنیای بازی کلمات مخاطبان خوبی جذب کنند و در ادامه با آمیرزا مخاطبان زیادی را درگیر کلنجار با دنیای بازی کردند. آمیرزا که سال ۹۷ عنوان پدیده سال ۹۷ را نیز توانست به خود اختصاص دهد؛ طبق آخرین آمار کافه بازار (گزارش سال ۹۸ کابه بازار) توانسته همچنان برتری خود را حفظ کند و با ثبت دو میلیون نصب فعال، در صدر فهرست پرنصب‌ترین بازی‌های ایرانی اندرویدی قرار گیرد.

کوئیز آف کینگز و چالش اطلاعات عمومی آنلاین
بازی‌های سبک «Trivia» و یا اصطلاحاً معمایی همانند Quiz Up محبوبیت بالایی دارند و در سطح وسیعی اطلاعات افراد را به چالش می‌کشد.

 Quiz of Kings یک بازی آنلاین است که امکان رقابت به صورت دو نفره و حتی رقابت در قالب یک گروهی با گروه‌های دیگر را برای کاربران مهیا کرده است.   این بازی به لطف محیط و سبک و سیاق بسیار رقابتی خود، کاربر خود را تشویق به انجام رقابت‌های پیاپی می‌کند. علاوه بر انجام رقابت با حریف‌هایی که تصادفاً توسط بازی انتخاب می‌شوند، کاربر بازی می‌تواند دوستان خود را از طریق بخش جست و جوی اسم و یا ارسال دعوتنامه به مبارزه دعوت کند.

این بازی در لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران که توسط بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ برگزار شد، پرمخاطب‌ترین بازی در مسابقات انتخاب شده و جایزه ویژه این مسابقات به نفرات برتر این بازی تعلق گرفت. و از دید مردم برترین بازی سال ۹۷ نام گرفته است.

مافیا آنلاین و یک بازی متفاوت گروهی!
این روزها شاید اسم بازی مافیا بیشتر از هر زمان دیگری به گوشتان خورده است! اگر در شبکه های اجتماعی چرخی بزنید و یا حتی تلویزیون ببینید، احتمالا نام بازی مافیا یا شب مافیا را شنیده اید. مافیا در واقع یک بازی گروهی بسیار جذاب است که یکی دو سالی است در ایران هم طرفداران خاص خودش را پیدا کرده و شهرت و محبوبیت آن به حدی رسیده که در کافه های شهر، همواره گروهی در حال انجام بازی مافیا هستند. این بازی بین دو گروه شهروند و مافیا انجام می گیرد. هر یک از این دو گروه، شامل نقش های متفاوتی است که از جمله آن ها می توان به دکتر، کارآگاه یا شهروند عادی برای گروه شهروند، و مافیا و پدر خوانده برای تیم مافیا اشاره کرد.

بازی دهات یا مافیا آنلاین یک بازی کاملا آنلاین است و در هر گروه می تواند ۱۲ نفر را در یک بازی جای دهد. نقش های درون این بازی، اندکی با مافیا کلاسیک تفاوت دارد، اما قوانین و شیرازه اصلی بازی همان چیزی است که در مافیا کلاسیک می بینید. از جمله نقش هایی که در این بازی دیده می شود کارآگاه، بازپرس، سیریش، فضول، بادیگارد، اسکورت، دکتر، قاتل سریالی، پدر خوانده، نوچه، شیاد و… می باشد. درون بازی هر یک از این نقش ها داستان، وظایف، نقاط ضعف و قوت خودشان را دارند و هر یک در مقابل نقش دیگری، می توانند رفتار خاصی از خود نشان دهند.   این بازی که در گزارش کافه بازار جزو بازی هایی بوده که بیشترین رشد را تجربه کرده می‌تواند گزینه خوبی برای سرگرمی شما باشد.

بازی کلاچ یک بازی مهیج رانندگی
بازی‌های رانندگی جزو بازی‌های مهیجی هستند که در جهان طرفداران زیادی دارند. در ایران هم کاربران زیادی هستند که به این سبک بازی علاقه مندند؛ اما بسیاری از توسعه دهندگان داخلی صرفا بازی‌های خود را با اضافه کردن اتوموبیل‌های داخلی و محیط‌هایی آشنا برای کاربران ایرانی بومی سازی کرده‌اند. اما ظاهرا این موضوع باب میل کاربران ایرانی نیست.

همین مورد باعث شده تا سازندگان بازی کلاچ  متفاوت عمل کرده و بازی خاصی را روانه بازار کنند. کلاچ نام یکی از موفق‌ترین بازی‌ها در سبک رانندگی که توسط توسعه دهندگان ایرانی ساخته شده و به خوبی توانسته خودش را در دل کاربران ایرانی جا کند. اگر به این دسته از بازی‌ها علاقه مند هستنید کلاچ گزینه خوبی است برای انتخاب شما.این بازی در گزارش کافه بازار در لیست ۵ بازی پرنصب جا خوش کرده است.

گلمراد و یک همراهی برای ساخت خانه یک زوج!
گلمراد یک روایت داستانی دارد. در این بازی به همراه همسرش تصمیم می‌گیرد به خانه قدیمی خود بازگردد. خانه سال‌ها متروکه بوده و حالا وظیفه گلمراد است تا دستی به سر و روی آن بکشد. اینجاست که پای کاربر به میان می‌آید و بازی به گلمراد کمک می‌کند.  گلمراد از ترکیب دو سبک مختلف تشکیل شده؛ «ساخت‌وساز» و «جورکردنی» که مکمل یکدیگر به‌حساب می‌آیند. این بازی توانسته در لیست ۵ تیم برتر بیشترین رشد در گزارش کافه بازار رتبه اول را به خود اختصاص دهد و بنابراین می‌تواند گزینه خوبی برای انتخاب شما باشد.

بازی تخته نرد یک بازی سنتی ایرانی در قاب موبایل
بازی تخته نرد یکی از بازی‌های قدیمی و سنتی ایرانی است که محبوبیت زیادی در بین خانواده‌های ایرانی دارد ... این بازی یک فکری و براساس برنامه‌ریزی و شانس است و در طول آن بازیکنان مهره‌های خود را بر اساس دو عددی که روی تاس نقش می‌بندد باید حرکت دهند.

استودیوی بازی‌سازی ایرانی به نام  تیم آرمیک بازی تخته را به صورت F۲P برای گوشی‌های آندرویدی منتشر کرده که یک تجربه بسیار خوب و ارزشمند از بازی تخته نرد را به گوشی‌های موبایل آورده است. این بازی با محیط‌های متنوع و جذابی که دارد می‌تواند به گزینه خوبی برای علاقه‌مندان به بازی تخته نرد تبدیل شود و زمانی که به یک تخته نرد واقعی دسترسی ندارید یا زمانی دوست یا اعضای خانواده برای بازی کردن با شما در دسترس نیست، می‌تواند یک گزینه ایده آل و بسیار مناسب برای شما باشد که با گوشی خود به انجام آن بپردازید.

این بازی در لیست کافه بازار توانسته در میان ۵ تیم برتری که بیشترین رشد را داشته‌اند جا خوش کند. پس اگر به این سبک از بازی علاقه دارید می‌تواند یک گزینه ایده آل برای شما باشد.

کد خبر: ۶۱٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha