۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
تداوم افزایش قیمت سنگ آهن

تداوم افزایش قیمت سنگ آهن

جعفری‌ طهرانی، کارشناس‌ارشد بازار کامودیتی‌ها درخصوص روند بازار سنگ‌آهن و رکوردشکنی‌های قیمتی این کالا گفت: برخلاف پیش‌بینی‌های قبلی، سنگ‌آهن در هفته‌های پایانی سال ۲۰۲۰ روند رو به رشد بی‌سابقه‌ای را طی کرد که برآورد می‌شود تا اواخر ژانویه و حتی روزهای ابتدایی فوریه نیز این روند ادامه یابد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، ظرف روزهای گذشته روند رو به رشد بهای سنگ‌آهن تا جایی پیش رفت که این کالا رکورد تاریخی قیمت خود را شکست؛ هرچند که در ادامه بهای این کالا در بازارهای جهانی دچار اصلاح شد اما همچنان سنگ‌ آهن صدرنشین بازارهای جهانی است. بررسی دلایل افزایش قیمت سنگ‌ آهن در بازارها می‌تواند نمایانگر زمان استمرار این روند رو به‌رشد باشد.

کیوان جعفری‌ طهرانی، تحلیلگر و کارشناس‌ارشد بازار کامودیتی‌ها درخصوص روند بازار سنگ‌آهن و رکوردشکنی‌های قیمتی این کالا ظرف هفته‌های اخیر در دنیا  گفت: برخلاف پیش‌بینی‌های قبلی، سنگ‌آهن در هفته‌های پایانی سال ۲۰۲۰ روند رو به رشد بی‌سابقه‌ای را طی کرد که برآورد می‌شود تا اواخر ژانویه و حتی روزهای ابتدایی فوریه نیز این روند ادامه یابد.    

جعفری‌ طهرانی گفت: برآوردهای قبلی از بازارسنگ‌ آهن در دنیا براساس سرد شدن هوا در چین در اواخر پاییز و زمستان امسال و کاهش تولید فولاد در این کشور و کاهش پروژه‌های ساخت ‌وساز استوار بود اما برخلاف برآوردهای اولیه و روال سال‌های گذشته، تا به‌حال چین زمستان سردی نداشته و به این ترتیب روند فعالیت ساخت و ساز در این کشور ادامه داشته و تقاضا برای فولاد در این کشور کاهش چندانی نداشته است. البته عدم‌ کاهش تقاضای فولاد چین را نسبت به زمستان‌های سال قبل عنوان می‌کنند. در واقع تولید فولاد این کشور در هفته‌های گذشته به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در روز رسید، این در حالی است که در ماه آگوست (تابستان) روزانه ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد در چین نیز تولید می‌شد، بنابراین عدم‌کاهش جدی تولید فولاد چین، سیگنالی افزایشی برای بازارهای سنگ‌ آهن دنیا بود.

جعفری‌ طهرانی در مورد محدودیت در عرضه سنگ‌ آهن که سیگنال‌ ساز رشد بازارهاست گفت: در کنار استمرار تقاضا برای سنگ‌ آهن از سوی فولادسازان چینی، کاهش عرضه این محصول نیز به رشد قیمت‌ها در بازارآهن  دامن زد. از سویی در هفته گذشته طوفانی شدید در استرالیا ایجاد شد که این موضوع عاملی در جهت محدودیت عرضه سنگ‌آهن به‌ شمار می‌رود.

کد خبر: ۶۱٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha