۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
خراسان رضوی مه آلود و بارانی است؛ بارش ها ادامه دارد
بازار گزارش می‌دهد

خراسان رضوی مه آلود و بارانی است؛ بارش ها ادامه دارد

مشهد- ریزش باران که از عصر شنبه در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی آغاز و تا اواسط هفته ادامه دارد گرچه به آسمان این استان لطافت بخشیده اما در بسیاری از نقاط کوهستانی و محورهای ارتباطی این استان موجب اخلال و کندی تردد خودروهای عبوری شده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: شهروندان مشهدی که طی پنج روز گذشته به دلیل حجم آلودگی‌ها از استنشاق هوای پاک محروم بودند با شدت گرفتن بارش‌ها صبح یک‌شنبه را با آسمانی بدون آلودگی و البته مه گرفتگی آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار بازار صبح یکشنبه کیفیت هوای کلان‌شهر مشهد روز ۳۰ آذرماه پس از پنج روز آلودگی با کاهش حجم آلاینده‌ها در وضعیت سالم قرار گرفت.

در همین راستا سازمان حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی شاخص کیفیت هوای این کلان‌شهر را صبح یکشنبه با عدد ۶۱ «ای.کیو.آی» نشانگر هوای سالم اعلام کرد.

بر اساس این گزارش کیفیت هوا در مناطق سرافرازان، سمزقند، شهید مفتح، امامیه و چمن به‌عنوان مناطق آلوده در وضعیت پاک اعلام شد.

این در حالی است که البته بنا بر پیش‌بینی سازمان هواشناسی آلاینده‌های جوی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در مشهد و شهرهای بزرگ و صنعتی خراسان رضوی افزایش خواهد یافت و از همین رو سازمان حفاظت از محیط‌زیست خراسان رضوی از شهروندان خواست تا شهروندان مشهدی با کاهش رفت‌وآمدهای غیرضروری، نقش مؤثر خود را در بهبود وضعیت هوای این شهر ایفا کنند.

لغزندگی جاده‌ها
بنا بر گزارش سازمان هواشناسی در طی ۲۴ ساعت گذشته بارندگی‌ها در شهرستان‌های بجستان، قوچان، سرخس، چناران، مشهد، نیشابور، تربت‌حیدریه، کاشمر، گناباد، تربت‌جام، درگز، فریمان، خواف و تایباد، بردسکن و کلات نادر گرچه موجب خوشحالی بسیاری از زارعان به‌ویژه دیم کاران شد اما زحماتی را نیز برای برخی از روستائیان و هم‌چنین رانندگان خودروهای عبوری در این شهرها به همراه داشت.

در همین حال سرپرست پلیس‌راه انتظامی خراسان رضوی با اعلام اینکه سطح بیشتر مسیرهای جاده‌ای در این استان بارانی و لغزنده است، اظهار کرد: مسیرهای جاده‌ای در شهرستان‌های کلات، قوچان، درگز، تربت‌حیدریه، سرخس و بجستان به دلیل بارش باران لغزنده گزارش‌شده ‌است.

سرهنگ حسین میش مست است با اشاره به مه‌آلودگی و محدودیت عمق میدان دید برای رانندگان نیز در مسیرهای زمینی تربت‌حیدریه و نیشابور اظهار کرد: در این راستا از رانندگان خودروهای عبوری در خواست می‌شود با سرعت مطمئنه حرکت کرده و جوانب احتیاط را رعایت کنند.

محدودیت ترددهای بین‌شهری ادامه دارد
سرپرست پلیس‌راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی هم‌چنین با اشاره به محدودیت‌های تردد بین‌شهری در آستانه شب یلدا اظهار کرد: تعداد ۷۶۸ دستگاه خودرو ظرف ۲۴ ساعت گذشته به دلیل تخلف از محدودیت‌های مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا از جاده‌های این استان به مبدأ حرکتشان بازگردانده شدند و هم چنین تعداد ۳۴۱  دستگاه خودرو متخلف در قالب اجرای طرح منع رفت‌وآمد هریک به میزان پنج میلیون ریال جریمه شدند.

میش‌مست افزود: اعمال قانون بر این تعداد خودرو در جریان اجرای طرح منع ورود خودروهای غیربومی به شهرهای درگیر وضعیت‌های قرمز و یا نارنجی شیوع ویروس همه‌گیر کرونا صورت گرفته است و در همین راستا ظرف ۲۴ ساعت گذشته به ۸۱۳ راننده خودروهای دارای پلاک غیربومی در ورودی شهرهای با وضعیت نارنجی از سوی پلیس تذکر داده‌شده است.

بارش‌ها ادامه دارد
در همین حال اداره کل سازمان هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: ریزش باران از عصر شنبه در ۱۶ شهرستان این استان گزارش‌شده که بیشترین آن در بجستان با ۱۰.۵ میلی‌متر بوده است.

بر اساس این گزارش این بارندگی‌ها در شهرستان‌های بجستان، قوچان، سرخس، چناران، مشهد، نیشابور، تربت‌حیدریه، کاشمر، گناباد، تربت‌جام، درگز، فریمان، خواف و تایباد، بردسکن و کلات نادر گزارش‌شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این رابطه اظهار کرد: پس از بجستان بیشترین بارش در شهرستان‌های خواف و تایباد با حدود هفت میلی‌متر گزارش‌شده است.

آیدا فاروقی میزان بارندگی در مشهد را طی این مدت یک و نیم میلی‌متر عنوان کرد و ادامه داد: این بارش‌ها تا اواخر وقت امروز بیشتر در نواحی جنوب شرقی استان خراسان رضوی همراه با تشکیل مه و کاهش میدان دید ادامه دارد.

وی با اشاره به افزایش دمای هوا در این استان گفت: بیشینه دمای هوای امروز مشهد پنج درجه سلسیوس پیش‌بینی‌شده که فردا به ۱۰ درجه خواهد رسید و روز سه‌شنبه یکتا ۲ درجه کاهش خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: آلاینده‌های جوی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در مشهد و شهرهای بزرگ و صنعتی خراسان رضوی افزایش خواهد یافت.

وی هم‌چنین اعلام کرد: قوچان با کمینه دمای هوای ۲ درجه زیر صفر و داورزن با بیشینه دمای هوای ۱۴ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

کد خبر: ۶۱٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha