۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
۳ مجتمع گلخانه‌ای در ایلام ساخته می‌شود
معاون جهاد کشاورزی ایلام:

۳ مجتمع گلخانه‌ای در ایلام ساخته می‌شود

ایلام - معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه سه مجتمع گلخانه‌ای در استان درحال ساخت است، گفت: این طرح‌ها منجر به افزایش تولید محصولات کشاورزی می‌شود.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی ایلام، محمدعلی اقدسی به وضعیت مجتمع‌های گلخانه‌ای ایلام پرداخت و گفت: تعداد سه مجتمع گلخانه‌ای هم‌اکنون در استان درحال ساخت است و در این راستا از کشاورزانی که به سمت کشت‌های گلخانه‌ای و احداث گلخانه‌ها سوق پیدا کنند، با تسهیلات ارزان‌قیمت حمایت خواهیم کرد.

وی  با تأکید بر اینکه امسال نقطه عطفی در راستای تولیدات گلخانه‌ای در ایلام به‌شمار می‌رود چراکه توسعه گلخانه‌های زیر ۳۰۰ متر با عنوان گلخانه‌های کوچک‌مقیاس در داخل حیاط خانه‌های روستایی به‌منظور ایجاد اشتغال با بهره‌گیری از تسهیلات کم‌بهره در دستور کار قرار گرفته، تشریح کرد: شهرک گلخانه‌ای هلیلان در سطح ۱۳ هکتار با سرمایه‌گذاری شرکت کوثر درحال احداث است، همچنین در بخش صالح‌آباد ساخت یک شهرک گلخانه‌ای ۱۰ هکتاری دیگر در دست اقدام قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایلام با تأکید بر آنکه گام‌های بسیار خوبی در راستای تحول اقتصادی در بخش صنعت و کشاورزی برداشته شده است که امیدواریم هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد و مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند، تصریح کرد: همچنین طرح گلخانه بدره در سطح پنج هکتاری در دست بررسی است که می‌تواند به افزایش تولید محصولات کشاورزی کمک شایانی کند.

وی میزان اراضی زیر کشت کلزا در ایلام را ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بالغ‌بر ۲۵ هزار تُن کلزا از اراضی زیر کشت این محصول در استان برداشت شود.

کد خبر: ۶٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha