۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
کاهش ۳۰ درصدی خرید میوه در اصفهان| ابهت هندوانه در یلدای کرونایی فروریخت
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

کاهش ۳۰ درصدی خرید میوه در اصفهان| ابهت هندوانه در یلدای کرونایی فروریخت

اصفهان– صادقی ریاحی، نائب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان گفت: خرید میوه در یلدای سال جاری نسبت به سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی رو به رو بوده است.

محمد صادقی ریاحی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به آخرین وضعیت خرید و فروش میوه در بازار اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر کمبود میوه نداریم و نسبت به دیگر کلانشهرهای کشور قیمت میوه و فراوانی آن در اصفهان بهتر است.

افزایش ۴۰ درصدی قیمت میوه در یلدای امسال
وی با بیان اینکه در یلدای امسال نسبت به سال گذشته با افزایش حدود ۴۰ درصدی قیمت میوه رو به رو هستیم، ابراز داشت: باید توجه داشت که هزینه‌های بخش کارگری، حمل و نقل و بسته‌بندی در افزایش قیمت تاثیر داشته است.

نائب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان با بیان اینکه سال گذشته هر سبد بسته بندی میوه یک هزار تومان به فروش می‌رسید و امسال این محصول با چهار هزار تومان به فروش می‌رسد، اضافه کرد: قیمت هر روز کارگر در سال گذشته ۱۰۰ هزار تومان و امسال به ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

افزایش ۱۰۰ درصدی هزینه حمل و نقل میوه
وی با بیان اینکه سال گذشته هزینه حمل و نقل یک کامیون بار پرتقال و یا کیوی از استان‌های شمالی به اصفهان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود، ابراز داشت: امسال این قیمت به دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

صادقی ریاحی با اشاره به افزایش هزینه‌های نگهداری میوه‌ها در سردخانه‌های اصفهان نیز گفت: این هزینه نیز حدود سه برابر شده است، به گونه‌ای که برای مثال در سال گذشته هزینه نگهداری هر کیلو میوه در سردخانه ۲۰۰ تومان و امسال به ۸۰۰ تومان رسیده است.

کاهش میزان خرید میوه در اصفهان
وی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم و همچنین کم شدن دورهمی‌ها و برگزاری مراسم عروسی و ترحیم، اضافه کرد: این امر نیز منجر  به کاهش خرید و فروش میوه شده که در درآمد واحدهای صنفی میوه و تره بار نیز تاثیر منفی داشته است.

نائب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان در خصوص قیمت کنونی میوه در بازار اصفهان نیز گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم پرتقال از هشت تا ۱۶ هزار تومان در نوسان است، قیمت سیب از پنج تا ۱۲ هزار تومان، قیمت انار هم از ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

هر کیلو هندوانه ۳ تا ۶ هزار تومان
وی با بیان اینکه قیمت هندوانه در اصفهان در یلدای کرونایی امسال نسبت به سال گذشته کاهش خوبی را داشته است، ادامه داد: قیمت این محصول امسال بین سه تا پنج هزار تومان متغیر است.

صادقی ریاحی با بیان اینکه در حال حاضر انار مورد نیاز اصفهان از سردخانه‌ها و انبارها تامین می‌شود، ادامه داد:  پرتقال و کیوی از شمال و سیب از ارومیه، آذربایجان شرقی و سمیرم تامین می‌شود.

کد خبر: ۶۱٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha