۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
جیپ گرند چروکی؛ یک انتخاب معقول برای آفرودبازی!
قوی‌جثه‌ای که شتاب آن هیجان‌انگیز است

جیپ گرند چروکی؛ یک انتخاب معقول برای آفرودبازی!

جذاب‌ترین بخش گرند چروکی S-Limited قلب تپنده آن است؛ یک موتور ۸ سیلندر با آرایش وی‌شکل V شکل تنفس طبیعی فاقد سیستم پرخوران سوپرشارژ یا توربوشارژ با حجم ۵.۷ لیتری زیر کاپوت این بلندقامت قوی‌هیکل جا خوش کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: اگر در مرورگرهای مختلف عنوان سریع‌ترین اس‌یووی‌های سال و حتی سال‌های گذشته را جستجو کنید، آن وقت مشاهده خواهید کرد که جیپ گرند چروکی Trackhawk در سریع‌ترین‌های هر سال قرار دارد. پیشرانه قدرتمند، بدنه عضلانی، عملکرد بالا و توزیع وزن عالی همه‌ تنها به منظور رساندن گرند چروکی به سریع‌ترین بلندقامت سال در نظر گرفته‌ شده‌اند.

اما نسخه مدنظر در این مطلب گرند چروکی S-Limited است که در سطح پایین‌تر از Trackhawk قرار دارد. از نظر ظاهر آخرین به‌روزرسانی گستردهی که روی گرند چروکی انجام گرفته، اواخر سال ۲۰۱۷ بود که در نمایشگاه بین‌المللی خودرویی نیویورک نیز در قالب نسخه با عملکرد بالا خود یعنی Trackhawk به نمایش در آمد.

همچنین در نسخه‌های سال ۲۰۲۰ هیچ تغییرات محسوسی به چشم نمی‌آید، خطوط تیز و سطوح و فرم‌های تخت ظاهر را همچنان موقر و جذاب نشان می‌دهند که تنها گرافیک چراغ‌های جلو و عقب و فرم مستطیل شکل جلوپنجره با تغییرات اندک مواجه شده‌اند.

یکی از نکات برجسته در ظاهر گرند چروکی S-Limited کیت بدنه اسپرت است، لیپ زیر سپر جلو، رکاب‌های اسپرت، اگزوزهای مستطیل شکل در دو طرف سپر و یک دیفیوزر هم رنگ بدنه از جمله قطعات کیت بدنه هستند که یک حس خودرو تمام اسپرت را در قالب یک بلندقامت القا کند

یکی از نکات برجسته در ظاهر گرند چروکی S-Limited کیت بدنه اسپرت است، لیپ زیر سپر جلو، رکاب‌های اسپرت، اگزوزهای مستطیل شکل در دو طرف سپر و یک دیفیوزر هم رنگ بدنه از جمله قطعات کیت بدنه هستند که یک حس خودرو تمام اسپرت را در قالب یک بلندقامت القا کند.

در زمان ورود به کابین، به لطف قرارگیری یک صفحه نمایشگر ۸.۵ اینچی کنسول میانی با قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو، یک کلاستر دیجیتال ۱۰.۵ اینچی با گرافیک سنتی جیپ، فضای خلوت و مدرنی را به وجود آورده است. قرارگیری دریچه‌های عمودی سیستم تهویه مطبوع و چیدمان قطعات داخلی در کنار زاویه بیشتر شیشه جلو و ضمن قطعات تزئینی چوب با رنگ‌های تیره یا فیبرکربنی، قطعات کروم فضای دلنشینی را در اختیار سرنشینان می‌گذارد.

طراحی غربیلک فرمان با کروم V شکل، پدال‌های منیزیومی پشت فرمان و دسته دنده اسپرت برای هیجان هرچه بیشتر در زمان قرارگیری پشت فرمان تعبیه شده‌اند. باتوجه به اینکه گرندچروکی S-Limited یک اس‌یووی پنج نفره است، اما طراحان شرکت خودروسازی جیپ، فضای جاداری را برای سرنشینان به ارمغان آورده‌اند که نسبت فضای داخلی ۶۰ به ۴۰ بوده و به این ترتیب فضای بار را به ۷۸۲ لیتر می‌رساند.

باتوجه به اینکه گرندچروکی S-Limited یک اس‌یووی پنج نفره است، اما طراحان شرکت خودروسازی جیپ، فضای جاداری را برای سرنشینان به ارمغان آورده‌اند که نسبت فضای داخلی ۶۰ به ۴۰ بوده و به این ترتیب فضای بار را به ۷۸۲ لیتر می‌رساند

صرف نظر از ظاهر و کابین، جذاب‌ترین بخش گرندچروکی S-Limited قلب تپنده آن است. آیا شما هم با ما هم نظر هستید؟ یک موتور هشت سیلندر با آرایش وی‌شکل V شکل تنفس طبیعی فاقد سیستم پرخوران سوپرشارژ یا توربوشارژ با حجم ۵.۷ لیتری موسوم به همی جا زیر کاپوت این بلندقامت قوی‌هیکل جا خوش کرده است.

بلوکه یا بدنه این پیشرانه قدرتمند از مواد اولیه آلومینیوم بوده که تنش حرارتی را کاهش و راندمان را افزایش می‌دهد. باتوجه به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، سیستم هوشمند جرقه‌زنی، نسل جدید ECU بوش که امکان افزایش دور موتور را تا ۶ هزار و ۵۰۰ آرپی‌ام(دور در دقیقه) را می‌دهد، حداکثر توان خروجی این نیروگاه عظیم ۵.۷ لیتری به ۳۴۷ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور را نیز به ۵۲۰ نیوتون‌متر می‌رساند تا به واسطه یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده دستی در پشت فرمان، قدرت را به چهارچرخ برساند.

اگزوزهای از جنس آلومینیوم و X پایپ خروجی صدای بسیار مهیجی را به ارمغان می‌آورد که هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. سیستم قفل الکترومکانیکی با یک ماژول هوشمند، قدرت و گشتاور را با کمترین اتلاف به دو محور جلو و عقب منتقل می‌کند.

از مهم‌ترین امکانات این قلدر آمریکایی می‌توان به سیستم هشدار نقاط کور، کروز کنترل هوشمند، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمکی رانندگی، پارک هوشمند، هشت ایربگ، صندلی مخصوص کودک ISOFIX، سیستم پیش‌کشنده هوشمند کمربند ایمنی، دوربین ۳۶۰ درجه‌ای، سیستم هشدار انحراف از مسیر و سیستم خودکار نور بالا و چراغ‌های تطبیقی اشاره کرد

باتوجه به اینکه مهندسان شرکت خودروسازی جیپ از سازه آلومینیومی برای شاسی بهره گرفته‌اند، اما در مجموع وزن به ۲ هزار ۴۳۳ کیلوگرم رسیده با این وجود تنها ۷.۲ ثانیه زمان نیاز است که از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد. مصرف سوخت ترکیبی گرندچروکی S-Limited باتوجه به حجیم بودن پیشرانه، در هر صد کیلومتر تنها ۱۳ لیتر است که با وجود چنین موتور قدرتمند و وزن بالا چندان غیر متعارف نیست.

از مهم‌ترین امکانات این قلدر آمریکایی می‌توان به سیستم هشدار نقاط کور، کروز کنترل هوشمند، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمکی رانندگی، پارک هوشمند، هشت ایربگ، صندلی مخصوص کودک ISOFIX، سیستم پیش‌کشنده هوشمند کمربند ایمنی، دوربین ۳۶۰ درجه‌ای، سیستم هشدار انحراف از مسیر و سیستم خودکار نوربالا و چراغ‌های تطبیقی اشاره کرد. برای خرید گرند چروکی S-Limited تنها باید ۶۹ هزار و ۷۰۰ دلار پرداخت کرد.

کد خبر: ۶۱٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha